Neka od predloženih rešenja u oblasti zaštite prava potrošača ne štite njihove interese u dovoljnoj meri, pa je tako iz nacrta izostavljena evropska direktiva o nepoštenoj poslovnoj praksi, dok rešenja na tržištu usluga od opšteg ekonomskog interesa (kao što je prodaja električne energije, gasa …) takođe zanemaruju interes i prava potrošača, rečeno je juče na zajedničkoj konferenciji za novinare Asocijacije potrošača Srbije, Centra za zaštitu potrošača Forum iz Niša i Pokreta za zaštitu potrošača Beograda. Oni smatraju da ne bi bilo dobro da novi zakon bude usvojen bez uzimanja u obzir njihovih primedbi.
Edina Popov, predsednik Asocijacije potrošača Srbije podsetila je da je zaštita potrošača „najglasnija“ u reklamama, ali je nema u agencijama za lekove, energetiku, telekomunikacije, telima za reklamacije ili standardizaciju. „Tačnije, nema ih tamo gde se donose odluke koje su bitne za njih, kao što su cene, nivo usluga, uslovi plaćanja“, konstatovala je Popov.
Jovan Jovanović, predsednik Centra za zaštitu potrošača iz Niša izjavio je da Nacrt zakona o zaštiti potrošača postavlja visoke standarde, ali i da nedostaju neka poglavlja bitna za svakog potrošača. „U nacrtu nema ni pomena o deklaraciji, garantnom pismu, računu, dok u delu koji se odnosi na usluge od opšteg ekonomskog interesa nije propisana obaveza sklapanja ugovora sa potrošačima, odnosno korisnicima usluga. To znači da nije moguć ni jednostrani raskid ugovora, što je pravo svakog potrošača“ rekao je Jovanović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


