– Političke partije, naročito opozicione vanparlamentarne, uveliko pripremaju predizbornu kampanju za parlamentarne, pokrajinske i lokalne izbore, koja bi mogla početi za nešto više od mesec dana. Za sada, slogane za kampanju osmislili su samo lider novoosnovane Levice Srbije Borislav Stefanović i Srpska radikalna stranka. Partije, kako za Danas kažu njihovi predstavnici, nemaju još ni proračun koliko će im potrebno novca za kampanju, a najviše nepoznanica je među proevropskom opozicijom kojoj sve zavisi od toga da li će na izborima nastupiti zajedno ili u dve kolone.
U vladajućoj SNS nisu odgovarali na pitanja Danasa da li imaju spreman slogan i procenu koliko će potrošiti u kampanji, dok njihovi koalicioni partneri SPS „intenzivno rade na konceptu predizborne kampanje“. „Nećemo izlaziti u javnost sa sloganima sve dok ne budu i zvanično raspisani izbori. Dakle, u martu mesecu“, ističe za Danas Dijana Vukomanović, predsednica Izvršnog odbora SPS.
S druge strane, detalje kampanje za republičke izbore proevropska i parlamentarna opozicija još nije počela da smišlja, jer u ovom trenutku traju pregovori o tome da li će DS, Nova stranka i njihovi koalicioni partneri i koalicija SDS, LDP i LSV nastupiti na izborima zajedno ili odvojeno. Predsednik DS Bojan Pajtić navodi za Danas da njegova stranka još nije smislila slogan niti ima kalkulaciju troškova kampanje, jer „zavisi i od toga u koliko kolona se izlazi na izbore“. Sličan odgovor stiže i s druge strane, odnosno iz stranke Borisa Tadića. „Preduslov za odgovor na ta pitanja je politički dogovor o programu i koaliciji“, kaže Marko Đurišić, potpredsednik SDS, za naš list.
Vanparlamentarna opozicija je po ovim pitanjima mnogo aktivnija. Lider Levice Srbije Borislav Stefanović navodi za Danas da su već urađeni plakati, flajeri i bilbord, a da je slogan za početak „Idemo!“ On dodaje i da su ove sedmice u Šapcu otvorili i 71. odbor. Kada je reč o troškovima kampanje, Stefanović napominje da je teško reći koliko će biti potrošeno novca. „Sredstva su sada minimalna. Što manje, kroz drugačiju kampanju, baziranu na terenskom radu“, objašnjava Stefanović.
I radikali su već uveliko u pripremi kampanje, a slogan će im biti „Srbiju u sigurne ruke“. „Uradili smo već neke spotove koje plasiramo na društvenim mrežama. Pripremamo se u svakom smislu, pre svega organizacionom po opštinskim odborima. Što se tiče finansiranja, imamo neku ušteđevinu, verovatno ćemo i neki kredit, a računamo i na sitna sponzorstva. Imaćemo skromnu kampanju, ali ćemo obići celu Srbiju“, objašnjava Vjerica Radeta, funkcionerka SRS, za Danas.
Koalicija DSS i Dveri, takođe, za sada nema slogan za izbore na republičkom nivou, dok će im za pokrajinsku kampanju biti „Ne dam zemlju“. „U kampanji ćemo biti skromni i potrošiti onoliko koliko bude propisao budžet“, naglašava za Danas Sanda Rašković Ivić, predsednica DSS, o troškovima kampanje.
SPS android aplikacija
SPS je prva među političkim strankama u Srbiji pre nekoliko dana lansirala android aplikaciju partije, koja je dostupna na Google Play i koju mogu instalirati svi koji imaju „pametne“ mobilne telefone. Dijana Vukomanović iz SPS objasnila je da je to dokaz da se SPS ubrzano reformiše i da ulazi u predizbornu kampanju sa moćnim sredstvom brze i efikasne komunikacije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


