Motor, foto: Johnny Greig / Alamy / ProfimediaMotor u praznom hodu trebalo bi da radi glatko i bez trzaja, na oko 700–800 obrtaja u minuti. Ako primetite vibracije, „preskakanje“ ili neuobičajeno povećanje obrtaja, to je znak da nešto nije u redu.
Kada motor radi u praznom hodu, očekuje se da bude miran i uravnotežen. Ali šta ako osetite vibracije, neujednačeno sagorevanje ili povećanje broja obrtaja? U ‘leru’ automobili rade na oko 700–800 obrtaja u minuti. Iskustveno ćete sami proceniti kada motor ne radi kao inače. Ako osetite da vam motor nejednako radi, potrebno je da potražite pomoć mehaničara, piše HAK revija.
Najčešći razlozi za neravnomeran rad motora su:
Istrošene svećice – kod benzinskih motora one mogu otežati paljenje smeše u cilindrima.
Problemi s instalacijama – oštećeno ožičenje svećica ili električne instalacije.
Prljavi injektori ili filter za vazduh – nečistoće ometaju pravilan protok goriva i vazduha.
Neispravan ventil za protok vazduha – može izazvati nestabilan rad.
Vakuum u sistemu dovoda – habanje ili oštećenje dovodnih cevi dovodi do poremećaja u sagorevanju.
Neispravno postavljen zupčasti kaiš – posle zamene kaiša, ventili ponekad nisu idealno sinhronizovani, što remeti rad motora.
Problemi s vremenom paljenja – pogrešno podešeno paljenje može izazvati grublji rad ili čak gašenje motora.
Ako primetite da motor ne radi uobičajeno dok je u praznom hodu, najbolje je da što pre odete kod mehaničara. Ignorisanje ovih simptoma može dovesti do većih kvarova i skupljih popravki.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


