LFoto: Shutterstock/BLKstudio

Danas su automatski menjači postali uobičajeni, a vozači najčešće koriste standardne pozicije kao što su P (parkiranje), R (rikverc), N (neutralni) i D (vožnja). Međutim, na mnogim modelima menjača postoji i opcija označena slovom „L” , koju mnogi zanemaruju, iako u određenim situacijama može biti od velike koristi.

Čemu tačno služi „L” brzina?

Slovo „L” vodi poreklo od engleske reči Low (nisko), a kada se izabere, menjač neće automatski prebacivati u više brzinske stepene. Vozilo ostaje uglavnom u prvom, ponekad i drugom stepenu. Zbog toga se motor vrti na višim obrtajima, što omogućava veći obrtni moment. Iako moderni automatski menjači mogu imati i do deset stepeni, režim „L” osigurava da snaga motora bude odmah dostupna za zahtevnije zadatke, piše Index.hr.

Kada koristiti režim „L”?

  • Vuča teškog tereta (npr. prikolica ili kamp-kućica): pruža dodatnu snagu potrebnu za polazak i savladavanje uspona
  • Vožnja uz strme uzbrdice: sprečava da menjač prekida u viši stepen, što može dovesti do gubitka snage
  • Na strmim nizbrdicama: omogućava efikasno kočenje motorom, smanjuje opterećenje kočnica i povećava bezbednost
  • Manevrisanje pri niskim brzinama (u skučenim prostorima ili zahtevnim uslovima kao što su sneg, blato ili pesak): omogućava bolju kontrolu

Ipak, nije preporučljivo konstantno voziti u „L” režimu, jer visoki obrtaji značajno povećavaju potrošnju goriva i mogu brže trošiti komponente menjača.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari