AT&T planira da sledeće godine ponudi bržu verziju IPHONE uređaja koji će raditi na bržim bežičnim mrežama, a što će omogućiti korisnicima bolje rezultate kada budu surfovali Internetom. Time će biti uklonjena jedna od ne baš sjajnih karakteristika ovog uređaja koji je stekao veliku popularnost u SAD.

AT&T planira da sledeće godine ponudi bržu verziju IPHONE uređaja koji će raditi na bržim bežičnim mrežama, a što će omogućiti korisnicima bolje rezultate kada budu surfovali Internetom. Time će biti uklonjena jedna od ne baš sjajnih karakteristika ovog uređaja koji je stekao veliku popularnost u SAD. Za sada se ne zna koliko će brži IPHONE koštati. Aktuelni uređaj u SAD prodaje se po ceni od 399 dolara.
Eplov IPHONE je počeo da se prodaje u Francuskoj, posle evropskog debija koji je imao paralelno u Velikoj Britaniji i Nemačkoj. U Eplu se nadaju da će do kraja godine ukupno prodati 10 miliona komada ovog multifunkcijskog uređaja – koji je svoj debi imao u junu u SAD. Cena IPHONE-a u Francuskoj je 749 evra (1.100 dolara), ali bez obzira na to što je uređaj tako skup stiglo je već 50.000 narudžbina. Sama cena aparata je 649 evra, dok je pretplata na pristup mreži mobilne telefonije 100 evra.
Da je Soni napravio dobar posao napravivši tanju i jeftiniju verziju svoje popularne igračke konzole u vidu PSP (portabilni PLAYSTATION) pokazao je podatak o prodaji – za prva dva meseca prodato je milion ovakvih uređaja. Druga generacija ovog uređaja (za trećinu lakši i za petinu tanji) počela je da se prodaje 20. septembra i do 22. novembra je zabeleženo milion prodatih primeraka. To je za dve nedelje brže nego što je prodavan originalni PSP (od decembra 2004). Inače, od 12. do 18. novembra u Japanu je najprodavaniji bio Nintendo DS (76.069 komada), dok je PSP bio drugi (65.809).
Pošto su uvideli potencijal ogromnog tržišta u Indiji, koja ima mnogo mladih stanovnika (a i cela zemlja ima 1,1 milijardu žitelja), Soni planira da tu pravi on-lajn igre – s lokalnim sadržajem i uz pomoć lokalnih programera. Soni je još u pregovorima, a cilj im je da početkom sledeće godine studio proradi – najverovatnije u gradu Bangaloru. Soni će obezbediti tehnologiju, a lokalni partner kreativne talente. On-lajn igranje je tek u začetku u Indiji i ima oko 2,8 miliona posvećenika. Međutim, očekuje se bum ovog tržišta s većim razvojem brzog Interneta. Analitičari procenjuju da će on-lajn igranje donositi 200 miliona dolara zarade 2010. godine – 50 puta više od sadašnja 4 miliona dolara.
Korporacija Soni planira da počne da prodaje automobilske programe, kao što je igra „Top Gear“, za korisnike PS3 konzola preko Interneta. S druge strane funkcija on-lajn TV kanala biće dodata predstojećoj trkačkoj igri „Gran Turismo 5 Prologue“, koja će se prodavati u Japanu od 13. decembra. Kupci te igre moći će da daunlouduju dokumentarce o automobilizmu i druge interesantne dodatne sadržaje. Cena za daunloud variraće u zavisnosti od ponuđenih sadržaja.
Siemens čitave vozove kreira u računarima. Kompanija radi u potpuno virtuelnom okruženju i na taj način stvara sistem razvoja u kojem se papir praktično potpuno izbacuje iz upotrebe i na taj način skraćuju pripreme i vreme potrebno za proizvodnju vozova. Ovakav sistem unapređuje kvalitet i smanjuje troškove proizvodnje vozova. Siemensu su sada potrebne samo dve godine za planiranje i izradu superbrzog voza, za šta je do sada bilo potrebno raditi godinu dana duže.
Dizajniranje, planiranje i proizvodnja upotrebom digitalne tehnologije, kao i uključivanje snabdevača i kupaca u ovaj proces, u budućnosti će postati izuzetno važno. Taj proces omogućiće efikasnu proizvodnju, prilagođenu zahtevima kupaca. Siemens Transportation Systems (TS) proceduru stvaranja voza već sprovodi u neprekidnom 3D CAD lancu. Konceptualizacija, razvoj, priprema proizvodnje, izrada i sklapanje izvode se virtuelno, što dizajnerima iz svih odeljenja i faza razvoja omogućava da rade u standardizovanom sistemu upravljanja proizvodnjom.
Pojedinačni procesi izvode se paralelno, pa svi koji rade na razvoju u svakom trenutku imaju uvid u ono što rade ostali članovi tima. To znači da se sve razvojne inovacije odmah uklapaju u proces planiranja u ostalim odeljenjima razvoja. Ovi podaci se razmenjuju između fabrika Siemensovog TS-a, preko „Virtuelnih sastanaka“, umesto dosadašnjih putovanja stručnjaka sa 2D crtežima koji su onda bivali sinhronizovani u samoj fabrici. Razvojne inovacije tako se mogu upoređivati i usklađivati na međunarodnom nivou, praktično u realnom vremenu.
Virtualna stvarnost postala je i deo proizvodnih operacija. Stručnjaci stvaraju 3D animacije kompletnog proizvodnog procesa ugradnje pojedinačnih komponenti tokom faze dizajniranja proizvoda. Specijalisti za pripremu proizvodnje koriste ove podatke kako bi definisali čitave proizvodne segmente. Tehničarima koji sastavljaju komponente prvo se pokazuju virtuelne animacije procesa kako bi oni zatim pristupili konačnom sastavljanju voza. Tako se skraćuje vreme potrebno za uhodavanje za nove proizvode i smanjuju nejasnoće i greške radnika u proizvodnji.
Kako je neke od zahtevnih 3D modela još uvek nemoguće preneti, tokom same proizvodnje postoji potreba za određenim brojem 2D crteža. Očekuje se da će i ovaj proces biti moguć do kraja 2009. godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari