Vlada će u narednih šest meseci raspisati konkurse za izbor direktora četiri novoosnovana preduzeća na koja su podeljene Železnice Srbije, najavila je juče ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović pre sastanka sa rukovodstvom i zaposlenima u toj firmi.

P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }

Do tada će nova preduzeća „Infrastrukturu“, „Srbija voz“ i „Kargo“ voditi vršioci dužnosti direktora – Miroljub Jeftić, Jugoslav Jović i Goran Maksić, dok će „Holdingu“ ostati aktuelni direktor Železnica Srbije Miroslav Stojčić. Upravo je izbor prve trojice funkcionera sporan, kako zbog njihovog dosadašnjeg rada tako i zbog toga što je Vlada Srbije tek pre oko pola godine završila profesionalni konkurs za izbor rukovodećih ljudi Železnice, da bi ih posle samo šest meseci „makla“ i na najbitnija mesta postavila vršioce dužnosti izabrane po sopstvenoj volji.

U vezi s tim, Milutin Milovanović, koordinator predsedništva Skupštine instituta „Kirilo Savić“, koji posluje u okviru Železnice, juče je poslao i pismo premijeru Srbije Aleksandru Vučiću u kojem je izneo niz optužbi na račun Miroljuba Jeftića, koji bi trebalo da vodi novo preduzeće za prevoz robe – „Kargo“. Prema njegovim navodima, Jeftić je za vreme dok je bio na čelu Instituta, „nestručnim rukovođenjem“ napravio gubitak od 450 miliona dinara i doveo tu ustanovu u blokadu, koja traje više od 800 dana. Uz to je, kako kaže, radnicima ostao dužan 15 plata, dok je Institut njemu plaćao mesečne račune za mobilni telefon od po 300.000 dinara. Milovanović navodi i da je Jeftić, budući da ni sam sebi nije mogao da isplati zaradu, nakon podnošenja ostavke, tužio Institut, tražeći isplatu 15 zaostalih zarada u iznosu od po 350.000 do 400.000 dinara.

– Posledice njegovog rada u Institutu ne mogu se nikad više sanirati, jer je gubitak već 550 miliona dinara. Institut je danas ruina, nekad najuglednija naučnoistraživačka institucija na Balkanu u oblasti železnice, mašinogradnje i ekologije. Takvog ga je on 2009. godine preuzeo kao generalni direktor. Ove informacije ima ministarka Zorana Mihajlović, jer su joj se obraćali zaposleni, kada ga je ona, posle njegove smene u Institutu postavila za svog specijalnog savetnika – navodi se u Milovanovićevom pismu premijeru.

Osim što je najavila da će konkursi za direktore novih preduzeća biti raspisani u roku od šest meseci, ministarka Mihajlović juče nije detaljnije komentarisala izbor novih vršilaca dužnosti i kriterijume po kojima su dobili posao. Ukoliko se ispostavi da su navodi sindikata Železnica i predstavnika Instituta „Kirilo Savić“ tačni, to neće biti prvi put da je Vlada Srbije napravila kardinalnu grešku u izboru čelnika Železnice. Ona je, da podsetimo, nakon odlaska prethodnog direktora Dragoljuba Simonovića, raspisala konkurs za njegovog naslednika, na kojem je kao najbolji kandidat izabran Zdravko Jokić. Odmah po njegovom imenovanju, u javnost je dospela informacija da je Jokić tako uspešno vodio svoje privatno preduzeće da su mu svi računi blokirani zbog neizmirenih dugovanja, nakon čega je ministarka Mihajlović izjavila da on nije „dovoljno kompetentan“ da vodi Železnice, tako da njegov „mandat“ nije potrajao nijedan dan. Ostaje da se vidi da li je Vlada Srbije uradila bolju proveru kandidata pre nego što je odabrala nove rukovodioce za Infrastrukturu, Srbija voz i Kargo.

Nakon debakla sa Jokićem, na njegovo mesto je po konkursu došao Stojčić, zajedno sa još dvojicom izvršnih direktora, Rajkom Kovićem i Nenadom Kecmanom. NJihov zadatak je bio da smanje gubitke i povećaju prihode Železnica i sprovedu restrukturiranje preduzeća, to jest njegovu podelu na tri firme, plus holding, što je, kako je juče naglasila ministarka, urađeno uspešno i na vreme.

Mihajlovićeva je dodala da će se holding, to jest preduzeće Železnice AD, baviti problemima i viškovima u ovom sistemu. Ipak, iako Železnice zapošljavaju gotovo 17.000 ljudi, ove godine neće biti nikakvih otpuštanja, već će se broj radnika smanjivati samo prirodnim odlivom.

– Pre nego što se uradi analiza strukture zaposlenih u sistemu Železnice sledeće godine, neće biti nikakvih otkaza, a i tada niko neće otići bez socijalnog programa – rekla je Mihajlovićeva, dodajući da će ove aktivnosti biti finansirane iz evropskih fondova IPA 2016.

Ministarka je dodala da trenutni projekti železnice vrede 1,5 milijardi evra, a da će ubuduće biti još investicija.

Sindikati

Kako nezvanično saznajemo, sindikati Železnica takođe imaju primedbe na kadrovska rešenja za tri nova preduzeća, s obzirom na „precizan spisak“ malverzacija koje su novopostavljeni direktori, navodno, učinili i štetnih ugovora koje su prihvatili u svom dosadašnjem radu u Železnicama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari