Prodaja novih automobila porasla 22 odsto 1Foto: FoNet/Božidar Petrović

Prodaja novih automobila u Srbiji u 2016. godini povećana je za 22 odsto u odnosu na 2015. godinu. Prošle godine prodato je 26.525 automobila u odnosu na 21.784 vozilo prethodnu godinu.

Tako je ovo tržište konačno krenulo u oporavak nakon izbijanja ekonomske krize 2008. godine. Inače prodaja novih vozila u prošloj godini nije dostigla ni polovinu prodaje iz 2008. godine kada je 57.000 novih vozilo našlo novog vlasnika u Srbiji.

Nekoliko faktora uticalo je na rast prodaje, od privrednog rasta preko smanjenja marži od strane autodilera, do nižih kamatnih stopa na auto kredite.

Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova ističe da je poražavajuće da je na jedan novi automobil uvezeno četiri do pet polovnih nesertifikovanih vozila.

„Nažalost, samo prošle godine je uvezeno 116.000 polovnih automobila. A to je već peta godina zaredom kako više od 100.000 vozila sa euro 3 motorom koji su zabranjeni u Evropi stižu u Srbiju. Nama uvoznicima novih vozila je uslov euro 6, a za polovne euro 3. To je ipak nedopustivo. Svi zagađivači se šalju u Srbiju i pitanje je dana kada će se i u Beogradu uvesti par nepar zbog prevelikog zagađenja. Samo u Beogradu u centru grada je 17 puta veća zagađenost od dozvoljene, stoga ne čudi što najviše kancera ima baš iz tog razloga“, napominje Petrović.

Za 2017. godinu uvoznici očekuju dalji rast prodaje, a dobar katalizator dešavanja u ostatku godine je prodaja na beogradskom Sajmu automobila.

Prema rečima Milana Vukasovića, predsednika Grupacije uvoznika vozila i delova u Privrednoj komori Srbije, prodaja na sajmu tradicionalno čini oko 10 odsto ukupne godišnje prodaje vozila.

Najprodavaniji brend prošle godine bio je Fijat sa 4.330 prodatih novih automobila. Takođe, iz fabrike Fijat Krajsler automobili i to baš iz kragujevačke fabrike stigao je i najprodavaniji model na tržištu Fijat 500L koji je kupilo 2.000 građana.

Na drugom mestu po prodaji bila je francuska kompanija Reno-Nisan koja na ovom tržištu zastupa pored francuskog i japanskog brenda i Dačiju, inače deo ove grupacije. Računajući sva tri brenda ova kompanija je prošle godine prodala 4.216 automobila, od čega je prodato 2.077 Renoa, 1.682 Dačije i 457 Nisana.

Kod proizvođača luksuznijih modela automobila najveću prodaju imao je Audi sa 688 prodatih vozila, Mercedes je prodao 493, a BMW 462 vozila.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari