Sajber kriminalci pokušavaju više nego ikada da dođu do poverljivih podataka korisnika i da ukradu novac sa bankovnih računa tako što prave lažne veb- sajtove navodnih finansijskih organizacija. U 2013. godini skoro trećina (31.45 odsto) fišing napada je bilo usmereno na imena vodećih banaka, onlajn radnje i sisteme elektronskog plaćanja, što je rast od 8,5 odsto u odnosu na prethodnu godinu, pokazala je studija „Finansijski sajber napadi u 2013“ koju je sprovela kompanija Kaspersky Lab.


Kako se navodi, „fišing“ je prevarantska shema koju koriste sajber kriminalci kako bi došli do poverljivih podataka uz pomoć lažnih veb stranica koje imitiraju internet izvore. Fišing napadi pogađaju sve uređaje koji imaju pristup internetu, što je doprinelo njihovoj popularnosti, pa su samo u 2013. proizvodi Kaspersky Lab zaštitili oko 39.6 miliona korisnika od ovih sajber napada, odnosno blokirali su ukupno 330 miliona napada. Prevaranti koriste brendirana imena velikih kompanija sa velikim bazama podataka klijenata u potrazi za dobrom zaradom. Čak 60 odsto svih fišing napada koji koriste lažne sajtove banaka koristili su imena samo 25 organizacija, dok su među sistemima za elektronsko plaćanje favoriti prevaranta PayPal, American Express, Master Card i Visa. Amazon je i dalje najpopularnije mesto za fišing napade koji koriste imena onlajn radnji. Prevaranti takođe često vrše napade preko sajtova društvenih mreža. U 2013. broj napada koji su koristili Fejsbuk stranicu i druge sajtove društvenih mreža porastao je za 6,8 odsto, odnosno dostigao je 35,4 odsto ukupnog broja napada.

Kako bi i dalje čuvao svoje korisnike Kaspersky predlaže upotrebu svoje Fraud Prevention platforme. Ona je napravljena da pruži ozbiljnu, višeslojnu zaštitu za onlajn bankarstvo i uključuje programe za endpoint uređaje klijenata, server za proveru transakcija klijenata kao i set komponenti za razvoj zaštićenih mobilnih aplikacija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari