Redit ikona na ekranu telefona

Getty Images

Redit je odlučio da počne da plaća u gotovini korisnicima u Americi čije su objave najpopularnije.

Društvena mreža podeliće prihod sa ljudima kojima su drugi korisnici dodelili „zlato“, za koje su prethodno platili određenu nadoknadu.

Zlatna nagrada iznosiće između 1,99 i 40 dolara, a korisnici će dobijati polovinu ovog iznosa.

Ovaj potez je zaokret posle događaja iz juna kada se nije moglo pristupiti značajnom delu Redita, što je bio vid protesta protiv menadžmenta kompanije.

Većina grupa se na kraju vratila na platformu, iako je i dalje vidljivo odsustvo pojedinih, poput dugo postojećeg sabredita koji je bio posvećen opisivanju fotografija i čiji je cilj bio da da vizuelni sadržaj na Reditu učini pristupačnijim slabovidima.

Sabredit je forum na Reditu, odnosno zajednica ljudi koji diskutuju o određenim temama.

Korisnici Redita ili Reditori, obično se pridružuju raznim sabreditima, čije objave vide na početnoj stranici, umesto da prate određene korisnike, kao što je to slučaj na drugim platformama.

Zlato je dugo prisutno na Reditu, i prvobitno je bio zamišljeno kao vrsta virtuelne nagrade za objave ili komentare koji su se ljudima posebno svideli.

Reditor je mogao da plati određeni iznos kako bi dao drugom korisniku zlato, ali to zlato nije imalo novčanu vrednost, a plaćena naknada je korišćenja za održavanje platforme.

Uvek veruj u zlato

Odluka o plaćanju određene nadoknade za popularne objave, podelila je korisnike društvene platforme.

Dok pojedini Reditori brinu da bi ovakva politika mogla da učini sajt „značajno lošijim“, drugi su umereni optimisti.

„Mislim da Redit mora da nađe način da nagradi najvernije korisnike“, kaže stručnjak za društvene mreže Met Navara.

„Kako biste podstakli korisnike koji imaju najbolje objave da budu aktivni, potrebno je da im omogućite da zarade ili tako što ćete im direktno plaćati ili tako što ćete im obezbediti način da zarade od onih kojima se dopadaju njihove objave.“

Dodao je, međutim, i da novčana motivacija može da ima uticaj na to koja vrsta sadržaja će postati popularna na Reditu.

Objasnio je da društvena mreža Iks nagrađuje premijum korisnike zaradom koja se obračuna na osnovu broja pregleda reklama koje korisnik generiše u tvitovima.

„To podstiče korisnike da objavljuju sadržaj koji dovodi do najvećeg broja reakcija, a to je sadržaj koji izaziva podele, polarizaciju, koji je provokativan i kontroverzan…

„Upravo je to vrsta sadržaja pored kojih kompanije ne žele da da vide vlastite oglase. Ovo je bio problem za Ilona Maska i mogao bi da postane problem i za osnivače Redita“.


Pogledaj video:

„Ljudi su voljni da izazovu haos u ovoj zemlji“: Kako političari plaćaju influensere da šire dezinformacije
The British Broadcasting Corporation

Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari