U subotu 87. Kritična masa “Svi na piknik”, vožnja do Hajdučke česme 1Foto: Ulice za bicikliste

Broj biciklista u beogradskom saobraćaju je na nivou statističke greške – 0,8 odsto. Za neke premalo, za neke previše ali u odnosu na evropske standarde i koristi koje bicikl kao prevozno sredstvo u saobraćaju donosi sigurno premalo.

Kako bi skrenuli pažnju svih učesnika saobraćaja ali i same javnosti na bicikliste ali i koristi koje donosi biciklistčka kultura u subotu sa Trga republike u 16.30 časova kreće 87. Kritična masa. Ovog puta pod sloganom “Svi na piknik”. Kao i uvek startna pozicija ista ali u skladu sa godišnjim dobom cilj je Hajdučka česma i odlazak na piknik. U međuvremenu pauza na Železničkoj stanici u Savskoj koja 1. jula prestaje i zvanično sa radom u ovom delu grada.

Kritična masa je zajednička neformalna vožnja koja okuplja sve ljude dobre volje koji koriste dvotočkaše kao prevozno sredstvo. Namenjena je svima od 7 do 77 godina, mada u njoj često učestvuju i oni mlađi od 7 ali i stariji od 77 godina”, objašnjava nam Nebojša Stojković iz udruženja Ulice za bicikliste.

Beograd ima biciklističke staze u dužini od 84 kilometara. Iako postoji obećanje gradskih vlasti od 120 kilometara dužine biciklističkih staza za sada od toga nema ništa. Međutim, ono što sada predstavlja veći problem od dužine staza su postojeće staze i njihovo stanje.

Najnoviji primer je staza od Autokomande do Banjice koja je otvorena pre tri godine, a gde se farba “izlizala” s obzirom da nije korišćena adekvatna za ovu podlogu.

Dodatna muka za bicikliste su i nesavesni vozači kojima su biciklističke staze “savršeno mesto” za parkiranje pa su tako neke staze kao ona preko puta Ministarstva poljoprivrede na Novom Beogradu umesto za bicikliste postale “tradicionalno” mesto za parkiranje, a vlasti očigledno tu tradiciju ne žele da prekinu.

Ipak, da nije problem samo na jednoj strani govori i podatak da 80 odsto biciklista ne koristi noćno svetlo.

Biciklistička kultura je na niskom nivou. Često oni koji koriste bicikl u rekreativne svrhe kad se uključe u saobraćaj ne ponašaju se baš u skladu sa pravilima i njihov odnos prema drugim učesnicima u saobraćaju nije zadovoljavajući”, objašnjava sagovornik Danasa.

Zvaničnih podataka o broju biciklista kao i nesreća nema ali je evidentno da one najčešće nastaju zbog loše infrastukture i neprilagođene brzine.

I tako na kraju dobijamo začarani krug u kojem bi mnogi voleli da koriste bicikl kaosvakodnevno prevozno sredstvo ali ne pod ovakvim uslovima u saobraćaju i gradu.

Među onima koji pokušavaju da prekinu ovaj začarani krug su i Udruženje za bicikliste i Kritična masa koja poput akcije “Svi na piknik” svake poslednje subote u mesecu želi da ukaže na značaj ali dobrobiti ukoliko se bicikl svakodnevno koristi kao sredstvo prevoza ali i vožnje na omiljeno mesto.

http://

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari