Podmetanje narodu potrošačke korpe 1Aleksandar Vučić: Foto FoNet Aleksandar Barda

Pre više godina, pisao sam o poznatoj „potrošačkoj korpi“, koja je sinonim za ekonomski razvoj našeg društva. NJeno često pominjanje od strane našeg državnog rukovodstva nije povezano sa činjenicom koja je partija na vlasti. Prosto, uvek je nekakvo merilo tobožnjeg napretka i povećane kupovne moći potrošača. Teška prevara!

Oni koji formiraju potrošačku korpu zaboravljaju ili namerno zapostavljaju činjenicu da mi potrošači, osim za preživljavanjem, imamo potrebe i za oko tri puta više namirnica ili drugih potreba.

Jer u potrošačku korpu ne ulazi samo hrana, već još sijaset stvari da bi se uljudno živelo. Pišem iz sopstvenog iskustva. Da nabrojim samo neke potrepštine koje su mi trenutno na pameti, a ima ih još mnogo više koje su ljudima koji ovo čitaju u glavi i oni bi mogli ovaj spisak beskrajno dopunjavati.

Evo mojih dopuna: novine, lekovi na recept i bez njega, specijalistički pregledi i intervencije, ne daj bože kod lekara privatnika, hrpa računa (porezi, struja, Infostan, TV i telefon), poneka čokolada, kafa, svakodnevna kupovina na pijaci, odlazak u bioskop i pozorište, na koncert (što da ne?), u kafiće i restorane da ne pominjem, benzin i majstori za kola i novi delovi (ne manje od 200-300 evra nekoliko puta godišnje), more jednom godišnje, slave i preslave, svadbe, praznici, rođendani, razni pokloni, cipele, sandale, odeća, veš, zimnica, drva za loženje, smem li da pominjem majstore za popravku mašina u kući, krečenje i moleraj.

Dosta!

Može li neko ko službeno radi na potrošačkoj korpi primetiti da ovi moji na brzinu prikupljeni predmeti i potrebe nisu neophodni? Možda su u pravu, ali onda – kome služi potrošačka korpa nacrtana u novinama? Možda nekome jadniku, za čisto preživljavanje, a ne za jedan skroman ljudski život.

Razmislimo – da li je ovo stalno podmetanje narodu potrošačke korpe neka vrsta ruganja, varanja, prodavanja „magle“, ili predlagači korpe stvarno smatraju da je ona dovoljna za pristojan život? Ja mislim da bi stvarna i realna potrošačka korpa više ličila na Nojevu lađu nego na korpu koju pune autori ove očigledne prevare.

Naravno da sam preterao, ali i oni su preterali – a njihovo preterivanje je mnogo ozbiljnije od mog.

Mišo M. Mladenović, akademski slikar i pisac

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari