Dva minuta snimka nesreće ima Vučić ili Hrkalović? 1Ilustracija Foto: N1

Osnovni sud u Nišu je krajem prošle sedmice osudio na tri godine i deset meseci zatvora Dejana Stanojevića, vozača direktora Koridora Srbije Zorana Babića, zbog toga što je 31. januara 2019. godine službenim automobilom udario vozilo koje je stajalo na naplatnoj rampi kod Doljevca, kada je poginula Stanika Gligorijević (52), a pet osoba teže i lakše povređeno.

Utisak koji deli deo učesnika suđenja, izveštača i javnosti je da se i po izricanju presude ne zna puna istina o nesreći, a pre svega da li je službenu „škodu superb“ vozio Stanojević ili, ipak, njegov poslodavac.

Prvostepena presuda Stanojeviću za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja izrečena je uprkos manjkavim dokazima, među kojima je i kompromitovani snimak nesreće sa nadzorne kamere na naplatnoj rampi, na kojem nedostaju dva ključna minuta unutar kojih je službena „škoda“ velikom brzinom udarila u dva vozila koja su stajala zbog plaćanja putarine. Zbog ovakvog nedostatka ne može se neposredno videti ko je upravljao „škodom“.

– Postoji evidentna manjkavost snimka nadzorne kamere, jer nedostaju dva minuta, ali sudu nije ponuđen nijedan dokaz da je „škodom“ upravljao oštećeni Babić, uprkos tome što je tada na naplatnoj rampi bio veliki broj ljudi, od kojih bi bar neki o tome mogli da svedoče. Za sud je neprihvatljivo da postoji takva zavera ćutanja, u cilju plasiranja i zaštite neistine – rekao je sudija Miško Radivojević, uz zaključak da je sud zbog toga „sa velikim stepenom izvesnosti“ utvrdio da je službenim vozilom upravljao Stanojević.

Za pravnog zastupnika dela oštećenih, advokata Božu Prelevića, nije bilo dileme da je službenim vozilom upravljao Babić, a da to sakrivaju „kompromitovani“ dokazi, ali bez krivice suda i tužilaštva koji su nastojali da ih pribave i „postupali profesionalno“. On je isticao da nakon nesreće nije urađen tehnički pregled „škode“ i nisu skinuti DNK tragovi sa njenog volana, menjača i šoferšajbne.

Telesna povreda Babića – prelom leve butne kosti i prvog slabinskog pršljena, tipična je za osobe koje sede na mestu vozača, a ne za nekog ko je, po sopstvenoj tvrdnji, spavao na zadnjem sedištu. Kod Stanojevića u vreme nesreće nije konstatovana nijedna povreda, već je on nesmetano šetao i telefonirao, a kasnije je pribavljena dijagnoza „suspektnog preloma“, koja nije potvrđena rendgenskim snimkom.

– Ključni nedostatak je, ipak, snimak na kojem nedostaju dva krucijalna minuta, a koji se nalaze kod predsednika Republike (Aleksandra Vučića). On je to sam priznao u javnom istupu, kao i prilikom posete porodici poginule Stanike Gligorijević, kada je rekao da je lično video kompletan snimak, koji je, kako je rekao, „jeziv“ i „užasan“- kaže Prelević za naš list.

On dodaje da je još pre dva meseca uputio dopis Vučiću i Povereniku za informacije od javnog značaja, u kojem traži da Vučić dostavi sudu kompletan snimak nesreće sa nadzorne kamere na naplatnoj rampi Doljevac. Vučić mu nije odgovorio, a Poverenik ga je obavestio da to ne spada u njegovu nadležnost.

Bivši pripadnik Odeljanja za tajno praćenje Ministarstva unutrašnjih poslova Milan Dumanović je, međutim, krajem prošle sedmice kazao da su nedostajuća dva minuta na ovom snimku „dokaz koji Dijana Hrkalović ima protiv Aleksandra Vučića“. U emisiji „Dobar, loš, zao“ Dumanović je kazao da nekadašnja državna sekretarka u MUP-u poseduje audio snimak u kome „neko naređuje nekome, odnosno agenciji, da skloni“ ta dva minuta sa snimka. Dodao je da Hrkalović „ima više od 20 audio i video zapisa“ ovakve i slične vrste „koje čuva na više mesta“.

Predsednik Srbije je u avgustu i septembru 2019. godine negirao tvrdnje da je Babić vozio, precizirajući da je video snimak sa naplatne rampe, ali ne navodeći po kom osnovu je ostvario uvid. Obećao je da će „učiniti sve što je u njegovoj moći“, odnosno „zamoliti nadležne državne organe“ da taj snimak dobiju i mediji, koji bi na taj način „videli kakvim su se lažima služili prethodnih meseci“.

U delu medija i na društvenim mrežama je od početka nesreće ukazivano na kontroverze u vezi sa tim ko je bio vozač službene „škode“.

Tadašnji predsednik Pokreta slobodnih građana Sergej Trifunović kazao je da je, prema saznanjima koje ima, posle nesreće „šest ili sedam ljudi vadilo Babića sa mesta vozača i prebacivalo ga na zadnje sedište“.

Babić je nakon tih izjava tužio Trifunovića zbog povrede časti i duševnog bola, zahtevajući naknadu štete od milion dinara.

Naplatna rampa kod Doljevca uklonjena je u junu 2020. godine, uz obrazloženje Puteva Srbije da se to čini „kako bi se ubrzao saobraćaj kroz Srbiju nakon završetka Koridora 10“.

Prelević: Ne savetujem Vučiću da se vakciniše u Doljevcu

– Ne bih savetovao predsedniku Srbije da se vakciniše u Doljevcu jer čujem da Zoran Babić tu vozi kola, pa se bojim za njegov život i bezbednost – kaže advokat Božo Prelević povodom iznenadne najave Aleksandra Vučića da će se sutra revakcinisati protiv kovida 19 u Doljevcu.

– Ako bi se vakcinisao na svakom mestu gde ne funkcioniše pravna država, bojim se da treba da se vakciniše 300 puta – kaže Prelević, odgovarajući na naše pitanje da li smatra da ovakva Vučićeva najava ima veze sa teškom saobraćajnom nesrećom na naplatnoj rampi kod Doljevca, izrečenom presudom i prozivkama dela javnosti da je odgovoran za sakrivanje ključnog dela snimka nesreće, kako bi zaštitio direktora Koridora Srbije i funkcionera SNS-a Babića.

Vučić je najavio revakcinaciju u Doljevcu za, kako je rekao, najverovatnije sutra, 27. aprila.

On je ovo najavio dan nakon izricanja presude za nesreću u Doljevcu. Prethodno, prilikom dobijanja prve doze vakcine u Rudnoj Glavi, najavljivao da će se revakcinisati u Merošini ili Babušnici.

Mirjana Aleksić, sestra poginule Stanike Gligorijević, koja je u nesreći i sama zadobila teške telesne povrede opasne po život, kaže za naš list da nije čula za Vučićevu najavu o novoj lokaciji na kojoj će primiti drugu dozu vakcine.

– Ali, mislim da to može da ima veze sa ovim suđenjem i presudom – kaže ona. Aleksić dodaje da je izrečena kazna mala za smrt njene sestre, njene teške povrede i povrede još četvoro ljudi, te da bi kazna za takve posledice nesreće trebalo da bude maksimalna, odnosno osam godina zatvora.

– Ipak, smatram da osuđeni Dejan Stanojević nije vozio. Predsednik Srbije je prilikom posete našoj porodici rekao da je snimak sa naplatne rampe „užasan“ i „stravičan“, ali da mi možemo da ga vidimo kad hoćemo, da će po nas poslati kola do Beograda. To je tada rekao i nikad više, pa mi do dan danas nismo videli kompletan snimak – kaže Aleksić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari