Nevena Šuleić je diplomirani psiholog i zadužena za sprovođenje ove usluge, direktno namenjene pružanju podrške deci sa invaliditetom ili sa smetnjama u mentalnom razvoju koja su obuhvaćena vaspitno-obrazovnim sistemom.

„Lični pratilac deteta je dostupan detetu sa invaliditetom ili sa smetnjama u mentalnom razvoju kome je potrebna podrška za zadovoljenje osnovnih potreba u svakodnevnom životu u oblasti kretanja, održavanja lične higijene, hranjenja, oblačenja i komunikacije sa drugima, pod uslovom da je uključeno u vaspitno – obrazovni ustanovu, odnosno školu do kraja redovnog školovanja. Aktivnosti usluge lični pratilac deteta realizuju se u skladu sa njenom svrhom, karakteristikama korisničke grupe, kapacitetima korisnika, individualnim planom rada i u skladu sa procenom potreba korisnika. Lični pratilac deteta može da bude punoletno lice koje nije bilo u sukobu sa zakonom, koje ima završenu najmanje srednju stručnu spremu, završenu obuku za Ličnog pratioca deteta i senzibilisano je za rad sa populacijom lica sa smetnjama u razvoju.“

Usluga Lični pratilac deteta, objašnjava Šuleić, ostvaruje se kroz programske aktivnosti kojima se u skladu sa procenom potreba korisnika obezbeđuje očuvanje i razvijanje potencijala, ujedno je i priprema korisnika za samostalan život. Aktivnosti za svakog korisnika se formiraju individualno, a u skladu sa stepenom podrške koji je potreban, a obuhvaćeni su korisnici kojima je potrebna podrška drugo i trećeg nivoa. Aktivnosti koje pruža lični pratilac deteta realizuju se svakodnevno, u toku radne nedelje, kada dete pohađa nastavne aktivnosti.

„Trenutno je angažovano osam ličnih pratilaca deteta. Dosadašnjim sprovođenjem usluge vidi se veliki napredak kod korisnika ove usluge, naročito u pogledu vaspitno-obrazovnog procesa. Napredak se vidi u ostvarenim rezultatima u školi, sa decom se mnogo više radi tako da postižu bolje ocene. Angažovanjem ličnog pratioca nastavnik više ne mora  da brine o bazičnim potrebama deteta, već može da se usmeri na kvalitetno realizovanje obrazovno-vaspitnog procesa čime se bitno unapređuje nastava u celini. Takođe se kod korisnika vidi veliki napredak u razvoju socijalnih veština i komunikacije. Benifit od te vrste rasterećenja dobijaju kako dete sa smetnjama u mentalnom razvoju tako i cela vršnjaka grupa. Dete kome je dostupna ova usluga oseća se sigurnije, odvaja se od porodice što je važno za proces odrastanja, osamostaljivanja i socijalizacije u svakom smislu i dobija potrebnu podršku da  ima pristup istim resursima kao i njegovi vršnjaci bez smetnji u razvoju. Time ostvarujemo školu ravnopravnosti i jednakih mogućnosti za sve tj. jedno od osnovnih zagarantovanih prava svakog deteta. Uključivanjem u vršnjačku grupu otvaramo put lakšem uključivanju u lokalnu zajednicu u celini. U skladu sa potrebama usluge Lični pratilac deteta organizacija uspostavlja saradnju sa roditeljima, institucijama relevantnim za pružanje usluge i širom društvenom zajednicom, a u najboljem interesu korisnika“, navodi Nevena Šuleić.

Krajem prošle školske godine sprovedena je anketa, ispitivano je šta roditelji misle o ovoj usluzi, koja su njihova iskustva i šta im uopšte znači. Na pitanje da li su zadovoljni sprovođenjem usluge Lični pratilac deteta, da li vide napredak kod svog deteta i da li bi nastavili sa korišćenjem usluge, svi roditelji su odgovorili pozitivno. Kao oblasti kojima su njihova deca najviše napredovala roditelji su navodili da je to učenje, da deca postižu bolje rezultate u školi od kako koriste ovu uslugu, da su popravila rukopis, da su samostalnija kada je u pitanju korišćenje gradskog prevoza, aktivnija su kako na nastavi u školi tako i kod kuće što se tiče izrade domaćih zadataka.

Deca su takođe, po mišljenju roditelja, poboljšala svoju komunikaciju sa drugima. Poboljšana im je koncentracija i pažnja, a roditelji su takođe navodili i da primećuju povećano samopouzdanje kod svoje dece. I, na kraju a ne najmanje važno, roditelji smatraju da ova usluga koliko znači njihovoj deci toliko znači i njima samima jer imaju više vremena za svoje obaveze, neki od njih su se i zaposlili, a za to ranije nisu imali vremena jer su morali sa svojom decom da budu u školi. Na pitanje da li su imali nekih negativnih iskustava sa ličnim pratiocem deteta svi roditelji odgovorili su negativno.

Projekat “I moje je pravo” je sufinansiran iz budžeta Opštine Velika Plana, a stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.