Za medijske projekte u Šapcu izdvojeno 32 miliona dinara 1Ilustracija Foto: EPA SVEN HOPPE

Ono što je prepoznatljivo kod konkursa za ove projekte je poštovanje zakonskih obaveza i da u komisiji budu predstavnici najreprezentativnijih novinarskih udruženja.

Na konkurs su pristigla 43 projekta, odabrano je 14, a najviše sredstava izdvojeno je za lokalne medije. Najveći iznos pripao je RTV Šabac, 7,5 miliona dinara; nedeljnicima „Glas Podrinja“ i „Podrinskim“ opredeljeno je sedam odnosno 6,85 miliona dinara; za RTV „AS“ tri miliona dinara, za beogradske štampane medije „Dan graf“ 1,8 miliona dinara, i za „NiN“, „Vreme“ i “ Nedeljnik“ po 900.000 dinara koliko je opredeljeno i za agenciju Beta. Za „Sport u Podrinju“ dato je 600.000 dinara, a Agendi 2020 d.o.o. Beograd 800.000 dinara.

U odnosu na druge gradove slične veličine kao Valjevo, Užice to je višestruko veći iznos, a poređenja radi Beograd, sa budžetom od 120 milijardi dinara za medijske projekte izdvaja oko 90 miliona dinara.

Najpogubnije je to što najveći deo kolača odlazi prorežimskim medijima i gde je često narušen Zakon koji propisuje objektivno informisanje. Pored toga Šabac je jedan od veoma retkih gradova u Srbiji gde se za kulturu izdvaja sedam odsto iz budžeta, odnosno više od 200 miliona dinara.