Beograd prvi put u francuskom turističkom vodiču "Mišlen" 1Foto: Pixabay/Karolina Grabowska

Francuski turistički vodič „Mišlen“ (Michelin) će u decembru prvi put uvrstiti Beograd u svoj izbor najboljih restorana „Crveni vodič“, najavili su danas Turistička organizacija Srbije (TOS) i „Mišlen“.

Vodič „Mišlena“ tokom 120 godina, od kada je objavljen prvi put, proglašava najbolje kulinarske destinacije širom sveta pošto njegovi stručnjaci za kvalitet gastronomske ponude ocenjuju restorane anonimno, tokom neprijavljenih poseta.

U saopštenju francuska kompanija navodi da je „ukrštanjem grčkog, turskog, mađarskog, kao i balkanskog nasleđa, glavni grad Srbije ‘zaveo’ inspektore ‘Mišlenovog’ vodiča svojim brojnim gastronomskim adutima“.

Međunarodni direktor „Mišlena“, Gvendal Poulenek, rekao je da u Beogradu „tradicija ide rame uz rame sa uzbudljivim mladim talentima spremnim da zablistaju“.

„Beograd sa svojom novom dinamikom i gastronomijom koja zauzima centralno mesto, nudi  posebno topla i plemenita iskustva ugostiteljske delatnosti, tako da jedva čekamo da ih otkrijemo ljubiteljima dobrog zalogaja“, istakao je on.

Region Srbije je, kako navodi „Mišlen“, „naročito poznat po svojoj vinogradarskoj tradiciji koja datira iz vremena antike, što je omogućilo zemlji da razvije svoje posebne sorte groža koje je, do prošlog veka, izvozila u celu Evropu.

Ravnice i brdoviti predeli takođe nude pejzaž koji čini i bogato, plodno zemljište na kome uspevaju proizvodi visokog kvaliteta – tokom svih godišnjih doba“.

„Geografski položaj, između istoka i zapada, i impozantna raznovrsnost tokom istorije, čine Srbiju zemljom snažne i raznovrsne kulinarske kulture u kojoj se tradicija udružuje sa strašću mladih talenata, spremnih da učine da Beograd zasija pred očima ljubitelja dobre hrane“, ocenio je „Mišlen“.

Ministar turizma Rasim Ljajić je danas rekao da je uvršćivanje u vodič „Mišlena“ važno za Srbiju kao gastronomsku destinaciju, jer „Mišlenove“ zvezdice privlače visokoplatežne strane turiste. „Iskustva regiona, uključujući Hrvatsku i Sloveniju, to pokazuju“, dodao je on.

Vršiteljka dužnosti direktora TOS-a, Marija Labović, rekla je da turisti kada govore o utiscima iz posete Srbiji, „najčešće ističu upravo prirodu, kulturno-istorijsko nasledje i gastronomiju… čiji je značaj potvrdio i dolazak ‘Mišlena’ „.

Partnerstvo TOS-a i „Mišlena“ je već donelo učešće Beograda i Novog Sada u vodiču „Le Guide vert – Week and GO“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari