Korporativna društvena odgovornost je novi koncept i integralni deo strateških dokumenata i planova, kako na svetskom tako i na nivou nacionalnih ekonomija, kompanija, malih i srednjih preduzeća, rečeno je juče na konferenciji za novinare povodom međunarodnog skupa o korporativnoj društvenoj odgovornosti u malim i srednjim preduzećima i savetodavnim institucijama u Srbiji koji je održan u Privrednoj komori Srbije.

Korporativna društvena odgovornost je novi koncept i integralni deo strateških dokumenata i planova, kako na svetskom tako i na nivou nacionalnih ekonomija, kompanija, malih i srednjih preduzeća, rečeno je juče na konferenciji za novinare povodom međunarodnog skupa o korporativnoj društvenoj odgovornosti u malim i srednjim preduzećima i savetodavnim institucijama u Srbiji koji je održan u Privrednoj komori Srbije.
Na skupu je bilo reči o projektu Razvoj korporativne društvene odgovornosti o čijem usvajanju u javnom i privatnom sektoru u Centralnoj i Istočnoj Evropi brine Organizacija UN za industrijski razvoj, koja promoviše privredni rast, međunarodnu saradnju, smanjenje siromaštva u zemljama u razvoju i tranziciji, ali i prati unapređenje poslovnih običaja zasnovanih na korporativnoj društvenoj odgovornosti. Društveno odgovorno poslovanje, kao koncept predstavlja transformaciju ka bogatijem i ravnopravnijem društvu, u kome se prirodno okruženje i kulturološka dostignuća smisleno troše i čuvaju za generacije koje dolaze. Za ostvarenje tog cilja, preduzeća treba da povećaju svoj ekonomski, društveni i ekološki uticaj kako bi se korporativna društvena odgovornost približila malim i srednjim preduzećima koja su najbrojniji privredni subjekti u Srbiji.
Mihailo Crnobrnja, direktor FEFA instituta, u izjavi za Danas kaže da bi mala i srednja preduzeća trebalo da, od formiranja i nastupa na tržištu uvažavaju i unapređuju životnu sredinu i okruženje u kome posluju. Takav trend preduzeća u kapitalizmu počela su da uvažavaju nakon 200 ili čak 250 godina postojanja.
– Mala i srednja preduzeća u Srbiji (korporacije kao oblik poslovnog udruživanja još ne postoje kod nas) imaju priliku da uče o novim principimapartnerstva između države, privrede, sindikata, lokalne samouprave, nevladinog sektora i drugih grupacija radi dostizanja socijalno zadovoljnog, „ekološki“ odgovornog i prosperitetnog društva, zasnovanog na zdravim i održivim ekonomskim osnovama. To je, uostalom, jedan od osnovnih principa za koje se zalaže i Evropska unija. Jer, i u EU firme vode računa da ne „jure“ samo za profitom, nego se njihovo angažovanje dopunjava i doprinosom okruženju u kome posluju, kao što je zaštita životne sredine, bezbednost ljudi, njihovo obrazovanje – rekao je Crnobrnja uz napomenu da bi korist od takvog ponašanja domaćih firmi bila ista kao i za preduzeća u Italiji, Nemačkoj, Francuskoj…
Takav odnos prema korporativnoj ili društvenoj odgovornosti trebalo bi da imaju sva preduzeća, mada su ga, kao pravilo poslovanja, uvele prvo velike firme i to prvenstveno zbog kritičkog odnosa javnosti prema njihovoj veličini ili bahatom ponašanju. Prvi sličan potez uradio je Ekson Mobil (naftna kompanija), koji je u nameri da „oraspoloži“ potrošače i „omekša“ svoju trku za profitom, krenuo u agresivnu kampanju zaštite životne sredine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari