Potpisan komercijalni ugovor za izgradnju Moravskog koridora 1Foto: FoNet/Nenad Đorđević

Tim autoputem će biti biti povezan Koridor 10 i autoput „Miloš Veliki“, područje gde živi oko 500.000 ljudi, odnosno gradovi Čačak, Kraljevo, Vrnjačka Banja, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac.

Pored izgradnje autoputa, projekat obuhvata i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture.

Jedinu ponudu na javnom pozivu za strateškog partnera za izgradnju Moravskog koridora dostavio je konzorcijum američke i turske firme „Behtel-Enka“.

Ugovor je potpisan u Predsedništvu u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića koji se pre toga sastao sa predstavnicima konzorcijuma.

Vučić je rekao da će Moravski korodor značiti bolji život za građane u Moravičkom, Raškom i Rasinskom okrugu.

„Autoput znači bolji život, to je autoput o kome su ljudi sanjali decenijama, čekali da se nešto dogodi, verovali da je moguće da ga neko izgradi, a sada se dešava. Srećan sam zbog ugovora, krenuće gotovo odmah da se gradi“, rekao je Vučić.

Istakao je da će to biti najširi autoput u Srbiji – za 80 centimetara širi od ostalih, kao i da je u pitanju digitalni autoput.

Po rečima Vučića od Beograda do Vrnjačke Banje stizaće se za sat i po vremena, što će doprineti razvoju turizma u tom kraju.

„Izgradnja Moravskog koridora predstavlja ekonomski interes Srbije ne samo zbog toga što će povezati više od pola milona građana koji žive na ovom prostoru, već zato što će biti veza za više od 20.000 malih i srednjih preduzeća sa najvažnijim saobraćajnicama: Кoridorom 10 koji nas povezuje sa Bugarskom i Severnom Makedonijom i autoputem ‘Miloš Veliki’ koji vodi ka Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini. Gradnja ovog autoputa je investicija u budućnost Srbije i njenih građana“, rekla je Mihajlović.

Ona je istakla da je strateški interes Srbije da se sa jednom od najvećih građevinskih kompanija na svetu, američkim Behtelom, gradi saobraćajnica koja će povezati sva veća mesta u centralnoj Srbiji, uključujući Čačak, Кraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik i Кruševac.

„Ovaj autoput ispunjavaće najviše standarde kako u građevinarstvu, tako i u telekomunikacijama i bezbednosti saobraćaja“, dodala je ministarka.

Komercijalni ugovor potpisali su u ime konzorcijuma Majkl Vilkinson, potpredsednik Behtela i direktor za oblast infrastrukture za Evropu, i predsednik kompanije Enka Mehmet Tara.

Potpisivanju su prisustvovali i ambasador SAD Entoni Godfri, ambasador Turske Tanžu Bilgič i ambasadorka Velike Britanije Šan Meklaud.

Кomercijalnim ugovorom dogovorena je cena izgradnje 112,3 kilometara autoputa od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.

Ugovorom je predviđeno da za dve godine Кruševac autoputem bude povezan sa Кoridorom 10, za manje od tri godine da se Кraljevo i Čačak povežu sa „Milošem Velikim“, a da kompletan projekat bude završen za četiri godine.

Autoput Pojate-Preljina sastojaće se iz tri deonice: Pojate–Кruševac (27,83 kilometara), Кruševac–Adrani (53,88 kilometara) i Adrani–Preljina (30,66 kilometara).

Maksimalna dozvoljena brzina na toj saobraćajnici biće 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.