Najavljeno je učešće 27 italijanskih kompanija. Očekuje se i dolazak oko 45 privrednika koji će imati direktne B2B susrete sa ostalim učesnicima sajma. Čime će se izlagači iz Italije predstaviti posetiocima jedne od najznačajnijih poljoprivrednih manifestacija u regionu pitamo Marinu Skonjamiljo, direktorku beogradske kancelarije Italijanske agencije za spoljnu trgovinu (ITA).

– Izlagači na ovogodišnjoj zvaničnoj kolektivnoj italijanskoj izložbi pokriće različite oblasti poljoprivredne proizvodnje kao što su sistemi za tretman plodova posle berbe, proizvodnja sadnog materijala, agrohemijska sredstva za zaštitu bilja, oprema za navodnjavanje, poljoprivredne mašine, alati i rezervni delovi, mašine za prehrambenu industriju, oprema za stočarstvo… Ponuda je, dakle, veoma raznovrsna, a kompanije će predstaviti najnovija dostignuća u oblasti poljoprivrednih mašina, tehnologija, kao i rešenja za kvalitetnu poljoprivrednu proizvodnju.

* Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u 2018. izvoz robe iz Srbije u Italiju uvećan je za 27,9 odsto, dok je uvoz iz Italije zabeležio rast od 3,42 odsto i prvi put je premašena cifra od četiri milijarde evra bilateralne razmene. Da li se, prema Vašoj proceni, pozitivni trendovi u oblasti spoljnotrgovinske razmene mogu očekivati i u narednom periodu?

– Teško je napraviti pouzdane procene u ekonomiji, ali činjenica da između Italije i Srbije postoji povlašćen odnos i da su privrede naših dveju zemalja komplementarne svakako daje osnova za nastavak pozitivnih trendova i u budućnosti.

* Podatak da plasmanom poljoprivredno-prehrambenih proizvoda na inostrano tržište Italija godišnje ostvari devizni priliv od oko 40 milijardi evra, što čini devet odsto ukupnog izvoza, ukazuje na to da je agrar veoma važna grana privrede u Vašoj državi. Može li se neko od pozitivnih iskustava u oblasti agrarne politike Italije primeniti i u Srbiji?

– Među ključnim aspektima na kojima bi u Srbiji trebalo da se radi svakako su modernizacija poljoprivredne mehanizacije, kao i ukrupnjavanje malih parcela kako bi se dobila poljoprivredna zemljišta srednjih dimenzija. Pored toga, naglasak treba staviti na proizvodnju bezbednih i visokokvalitetnih prehrambenih proizvoda, kroz valorizaciju autohtonih sorti i organsku proizvodnju. Koliko vidim, na tome se već radi i napravljeni su koraci u dobrom smeru, na putu koji srpske firme mogu da pređu zajedno sa svojim italijanskim partnerima. Utoliko pre što italijanske kompanije imaju veliko iskustvo kako u oblasti poljoprivredne mehanizacije, tako i u pogledu zaštite kvalitetnih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda.

* Izjavili ste da je iz IPARD fondova za Srbiju izdvojeno 110 miliona evra koje može da povuče u toku 2019. Na kakve benefite povlačenja tih sredstava mogu da računaju ne samo srpska, već i italijanska preduzeća?

– IPARD fondovi predstavljaju veoma dobru priliku posebno kada je reč o modernizaciji poljoprivrednih mašina i opreme. Srpskim poljoprivrednim proizvođačima u tom smislu mogu biti od velike pomoći italijanske tehnologije koje su prve u Evropi pre svega u domenu mehanizacije namenjene malim i srednjim poljoprivrednim površinama.

* Beogradska kancelarija u koordinaciji sa kancelarijama Italijanske agencije za spoljnu trgovinu ICE iz regiona organizuje dolazak privrednih delegacija iz devet susednih zemalja. Očekuje se dolazak 45 predstavnika stranih kompanija koji će imati direktne B2B susrete sa izlagačima. Koliko su takvi susreti korisni za sklapanje novih poslovnih aranžmana?

– Mislim da je širenje delokruga na ceo balkanski region potez koji otvara mogućnost poslovanja na mnogo većem tržištu. To je prednost za sve privrednike u zemljama regiona.

* Osim rekordnog broja izlagača, koji premašuje 1.500, na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu biće organizovano 17 kolektivnih izložbi. Šta će posetioci moći da vide na italijanskom kolektivnom štandu?

– Italijanski štand predstavlja svojevrsni presek onog što Italija ima da ponudi u ovom sektoru, kako u pogledu novih tehnologija tako i u smislu prezentacije. To je istovremeno još jedna potvrda velikog interesovanja Italije i italijanskih kompanija za Srbiju.

Ferrero širi poslovanje na srpskom tržištu

* Ambasador Italije u Srbiji Karlo Lo Kašo ukazao je na činjenicu da više od 600 italijanskih preduzeća, koliko ih je u ovom trenutku na srpskom tržištu, upošljavaju između 25.000 i 30.000 radnika. Šta se na planu novih investicija može očekivati i koliko je srpsko tržište atraktivno za privlačenje direktnih stranih investicija?

– Srpsko tržište je veoma zanimljivo za italijanske kompanije iz poljoprivrednog sektora. O tome svedoči i činjenica da je kompanija, kao što je, recimo, Ferrero odlučila da dodatno proširi svoje poslovanje u Srbiji. Uz to Ferrero najavljuje uvođenje i primenu inovativnih proizvodnih tehnologija.

Povezani tekstovi