Starije kolege sećaju se da je leto nekada bilo veoma dosadan period za bavljenje“izuzetno zanimljivijim zanimanjem“ – novinarstvom. Svi na moru, svi piju pivo… E, tu smo. Glavne novinske teme su, naime, predstavljali likovi koji nađu miša u pivskoj flaši. I onda se o tome pisalo danima. Najpre se objavi priča sa srećnim (pro)nalazačem. I njegova fotografija sa bocom piva u kome roni miš. Sutradan već, zove se pivara. Oni se po običaju čude otkud miš u flaši, sumnjaju da ga onaj (ne)srećnik sam tu nije ubacio kako bi naštetio ugledu njihove radne organizacije i naplatio odštetu. I obavezno pošalju dve gajbe u redakciju. Kako bi amortizovali kolegijum.


Potom se zove udruženje za zaštitu potrošača. Odande prete tužbom protiv pivare. Iz udruženja za zaštitu životinja najavljuju masovne demonstracije pred Vladom. Za ceo slučaj raspituje se i kompanija „Dizni“. Interesuje ih – kako je ime onom mišu iz flaše? Da nije, možda, baš onaj na koga imaju autorska prava.

Četvrtog dana u redakciju se već masovno javljaju čitaoci koji tvrde da imaju mnogo zanimljive slučajeve – kakav miš, drugovi, pa ja sam u pivskoj flaši pronašao celo jato beloglavih supova! Viče jedan. Vrstu zaštićenu zakonom! – viće još jače. Drugi se kune da je kupio čitavu gajbu piva sa najrazličitijim primercima flore i faune. I uopšte nije ljut na pivaru, čak im je zahvalan, jer je odavno planirao da otvori zoološki vrt i botaničku baštu. Jedino ne zna gde da smesti slona. A džinovska sekvoja, nađena u flaši, ne paše skromnom dvorištu na periferiji Surčina – priča on uz prigodnu sliku sa slonom u flaši.

Čitaoci razbacani u ligeštule od Dubrovnika do Paralije uživaju čitajući dramatične priče pivopija, krišom zagledaju u pivo ne bi li se i njima posrećilo da se njihov dražesni lik pojavi na naslovnici sa flašom i mišom. Uglavnom, svi su bili srećni i zadovoljni.

Lepa neka vremena.

Onda su došla neka druga vremena kada smo uočili ne samo da neprijatelj nikada ne spava, nego i da neprijatelj nikada ne ide na letovanje.

Uz to, pivare su, izgleda, nabavile mačke, te nema više ni miševa u pivskim flašama. Ili su, moguće, miševi kao prvi pobegli s broda koji tone.

Te čitaoci zavaljeni u ligeštule od Sutomora do Hurgade danas listaju štampu s oprezom. „Hašim Tači hoće rat“- plaše ih masni naslovi dok srču ceđenu pomorandžu s pulpom.

– Gde baš sad, mamicu mu, u sred gnjuranja. Još ću da propustim i Guču – češe se po glavi trećepozivac u kupaćim gaćama, na prvom prstu Halkidikija.

– I Hrvati su nas napali mučki, s leđa, baš u sred leta. Kakav je to zločinački narod – imaju more, a ratuju u cik avgusta – ubacio se penzionisani oficir „Belih orlova“ sa šlaufom s motivima Jagodice Bobice.

– Pa i Prvi svetski je počeo u ovo doba – dobacuje čiča sa susedne ležaljke, seća se, kaže, ko da je bilo danas.

– Onaj Hitler je bio gospodin čovek. Znao je za fer plej. Napao nas je u pravo vreme, početkom proleća, taman je mogao čovek malo ratuje, pa onda mirno da se spakuje za Kušadasi – oglasio se unisono bračni par vitalnih penzionera podno razgranate palme.

Nekada, leti, na prvom programu televizije se prikazivao „Letnji bioskop“. Mogao si do mile volje da pratiš avanture kauboja i Indijanaca, nije bilo šanse da te u pola filma omete „breaking news“ sa svežim vestima sa Divljeg Zapada.

Recimo, „breaking news“ – ministar Bogdanović i pregovarač Stefanović ušli su na Kosovo alternativnim putem, preobučeni u čobane.

Nekada se tako nešto moglo desiti samo u slučaju da su Bogdanović i Stefanović ušli na Kosovo sakriveni u flašama piva. Tada bi to bila glavna vest – maskirani Srbin iz Kosovske Mitrovice plače od sreće na naslovnoj strani: „Izvukao sam flašu iz gajbe, nisam ni gledao šta je unutra, kada slučajno pogledam krajičkom oka, i imam šta da vidim – ministra Bogdanovića kako mi maše s ronilačkom maskom. Odmah su mi navrle suze radosnice“.

Još veće ushićenje nastupilo je kada je u drugoj flaši, plastikaneru od dva litra, ugledao pregovarača Stefanovića koji mu gestikulacijom pokazuje da otvori bocu i pusti ga napolje.

Već se naslućuje glavni naslov: Srbin iz Zvečana pronašao Borislava Stefanovića u boci piva!

Zašto baš piva? – pitaće neko.

Muškarci znaju zašto – skočiće vam kroz ekran u krilo onaj sa reklame.

A to bi, u stvari, samo značilo da su opet došla ona lepa vremena kada je novinarima leti mnooogooo dosadno.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari