Napadi na Bus plus kontrolore su bezočan i sraman čin za svaku osudu i predstavljaju nešto čega se pristojni građani Beograda gnušaju i u potpunosti odbaciju. Međutim, ti incidenti nikako ne smeju da postanu izgovor za donošenje odluka objektivno uperenih protiv interesa Beograđana. A odluka da Bus plus kontrolori istovremeno postanu i kompanijska parapolicija bi bila upravo takva. O redu i miru u gradu vodi računa policija i samo je ona ta koja ima pravo da legitimiše i privodi izgrednike. Eventualno davanje ovlašćenja zaposlenima u Bus plusu da mogu da legitimišu putnike u vozilu predstavljalo bi stvaranje privatne policije. Time bi direktno bila ugrožena osnovna ljudska i građanska prava putnika. Takođe, takva odluka bi bila i duboko nemoralna jer bi grad Beograd privatnoj kompaniji omogućio kontrolu ličnih podataka građana zarad sticanja profita. Tako nešto je apsolutno neprihvatljivo. Profit privatne kompanije nikako ne može da bude javni interes i ona ne može da dobije pravo da sama reguliše i sprovodi propise i pravila za šta je zadužena policija. Uprava grada Beograda ima dužnost da vodi računa o interesima građana u čije ime vlada a ne da podupire privatni kapital.

Treba naglasiti i to da bi bilo potpuno licemerno dati Bus plus kontrolorima status službenih lica u situaciju u kojoj ga nemaju, primera radi, novinari. Poznato je da su novinari tokom obavljanja svojih svakodnevnih dužnosti izloženi brojnim pretnjama, pritiscima i fizičkim nasrtajima. Zašto bi onda kontrolori u gradskom saobraćaju bili službena lica a novinari ne? Očito, zato što novinari mogu da zasmetaju interesima moćnika pa im onda bolje ne dati takav status. S obzirom da je aktuelnim vlastima u Srbiji zaštita privatnog kapitala a ne briga o građanima zadatak broj jedan, postoji realna opasnost da uskoro dobijemo kontrolorsku parapoliciju.

Nadležni će reći, ali prevoz mora da se plaća, njegova naplata je javni interes, od toga živi Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“, švercovanje nije fer prema onima koji redovno plaćaju karte. Gradske vlasti će o tome šta je fer a šta ne moći da govore onog trenutka kada obezbede veći standard i smanje nezaposlenost. Ako žele dobro GSP „Beograd“ i građanima gradske vlasti će kada se za to steknu uslovi raskinuti ugovor sa firmom koja stoji iza Bus plus sistema naplate jer je štetan i za grad i za njegovo saobraćajno preduzeće. Zašto sav novac od naplate karata ne bi išao u kasu GSP već deo odlazi firmi koja je implementiranjem Bus plus sistema dobila mogućnost da ubira zaradu? Pravo rešenje bi bilo da se oporezuje ekstra profit na nivou grada i od toga finansira GSP kao što je slučaj u nekim razvijenim gradovima u zapadnoj Evropi. Na taj način bi se rešio i problem napada na kontrolore jer bi prevoz bio besplatan a potrebe za njima ne bi bilo.