dorucak kod tifanijaFoto: Archive PL / Alamy / Profimedia

Scena je poznata gotovo svima: u ranu zoru, dok ulicama Njujorka vlada tišina, žuti taksi klizi asfaltom uz prve, melanholične taktove pesme „Moon River“ Henrija Mančinija.

Taksi se zaustavlja ispred draguljarnice „Tiffany & Co“, a iz njega izlazi elegantna žena u uskoj crnoj haljini, sa bisernom ogrlicom, visokim rukavicama i tamnim naočarima. Zamišljeno podiže pogled i elegantno prilazi izlogu, piše Index.hr.

Kamera zatim prikazuje njen profil i otkriva da u rukama, osim torbice, drži i papirnu kesu. Iz nje vadi pecivo i nežno ga zagrize, dok u drugoj ruci drži kafu za poneti.

Sve to čini sa neverovatnom gracioznošću, sa čežnjom posmatrajući dijamante u izlogu, savršeno balansirajući doručak i eleganciju.

A sada zamislite da je Holi Golajtli, koju glumi Odri Hepbern, umesto peciva iz kese izvadila – kornet sladoleda. Prizor bi bio potpuno drugačiji, zar ne? A upravo to se moglo dogoditi da se pitala glavna glumica.

Snimanje prepuno problema

Iako je „Doručak kod Tifanija“ jedan od najomiljenijih filmova 20. veka, s nekim od najprepoznatljivijih scena u istoriji kinematografije, njegovo snimanje bilo je obeleženo brojnim poteškoćama.

Za početak, autor romana Truman Kapote protivio se angažovanju Odri Hepbern za ulogu koja joj je obeležila karijeru.

On je u ulozi Holi Golajtli video isključivo Merilin Monro, izjavivši: „Paramount me je izigrao i angažovao Odri. Ona jednostavno nije bila za tu ulogu.“ Za današnje pojmove zvuči neverovatno, ali se Hepbern tada, u poređenju s Monro, nije smatrala klasičnom lepoticom.

Problemi su se samo nizali: promena reditelja usred produkcije, poteškoće s odabirom glavnog muškog glumca, problemi sa snimanjem ispred Tifanija, neslaganja oko kultne pesme, pa čak i prigovori na „nevini“ imidž slavne glumice.

Spisak je bio dugačak, a ni sam Kapote na kraju nije bio nimalo oduševljen filmskom adaptacijom.

Jedan detalj mogao je sve promeniti

Ipak, postojao je jedan, naizgled nevažan detalj koji je pretio da u potpunosti promeni, a prema mišljenju mnogih i uništi, ceo film: Odri Hepbern jednostavno nije volela peciva.

Da, dobro ste pročitali. Ko uopšte ne voli peciva? Čine se kao univerzalno zadovoljstvo – puter, brašno i šećer, šta tu može biti loše?

No slavnoj Odri bila su toliko odbojna da je upitala reditelja Blejka Edvardsa može li umesto toga pred kamerama jesti sladoled. Iako bi to možda dodalo lascivnom podtonu sceni, nešto u toj ideji jednostavno nije bilo kako treba.

Zašto sladoled nije dolazio u obzir

Reditelj je njenu ideju odbio iz dva vrlo logična razloga. Kao prvo, sladoled se ne bi mogao održati u komadu tokom vožnje taksijem do Tifanija; do trenutka snimanja scene već bi se otopio i uništio njenu prelepu haljinu i rukavice.

Kao drugo, Edvards je glumicu podsetio na jednostavnu činjenicu: ko jede sladoled za doručak, i to u samu zoru? Time bi se izgubio smisao samog naslova filma. To više ne bi bio „Doručak kod Tifanija“, već „Poslastica kod Tifanija“, što, složićete se, nema ni približno pamtljiv prizvuk.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari