Japanska filmska industrija može biti zadovoljna proteklom godinom, procena je Asocijacije filmske industrije Japana. Po prvi put, nakon 20 godina, naime, u japanskim bioskopima više su se gledala domaća nego holivudska ostvarenja. Konačni rezultati, doduše, još uvek nisu objavljeni, ali to ne umanjuje procenu.

Japanska filmska industrija može biti zadovoljna proteklom godinom, procena je Asocijacije filmske industrije Japana. Po prvi put, nakon 20 godina, naime, u japanskim bioskopima više su se gledala domaća nego holivudska ostvarenja. Konačni rezultati, doduše, još uvek nisu objavljeni, ali to ne umanjuje procenu. Prema podacima Asocijacije, 28 japanskih filmova je, pojedinačno, zaradilo više od jedne milijarde jena (8.42 miliona dolara), dok je taj nivo zarade postiglo samo 21 ostvarenje koje ne dolazi sa japanskog govornog područja, i sve su filmovi iz Holivuda. Procene za ovakav uspeh govore da su, s jedne strane, uspostavljene mreže koje promovišu dela azijskih autora, ali i da publiku više ne zadovoljava holivudski sistem „bučnog uništavanja objekata – od automobila do Zemlje“. Očekuje se da konačni podaci pokažu kako su japanski filmovi osvojili 51 ili 52 odsto domaćeg tržišta.

„Luda noć u muzeju“ najgledaniji film za novogodišnji vikend

Film „Luda noć u muzeju“ sa Benom Stilerom, koji u domaće bioskope ulazi 11. januara, u distribuciji Tucka, šampion je novogodišnjeg vikenda po gledanosti u Severnoj Americi. Ovaj film je zaradio 37.8 miliona dolara (ukupno 116.9), a vodećih deset ostvarenja je zabeležilo skok u zaradi od 24 posto u odnosu na prethodni božićni vikend, što se i očekivalo. Iako je mjuzikl „Dramgirls“ na trećem mestu sa 15.5 miliona dolara (ukupno 38.5), ovo delo ima više nego odličan prosek zarade – 18.192 dolara po bioskopu (prikazuje se u 852 sale u poređenju sa „Ludom noći u muzeju“ koja ide u 3.678 sala), pa će veću šansu dobiti od 12. januara, kad se „širi“ na 1.800 dvorana. Ovo je, inače, prvi veliki filmski mjuzikl od „Čikaga“ (2002). Na drugom mestu je, kao i pre sedam dana, ostao Vil Smit u filmu „The Puruit of Happyness“ sa 19.3 miliona dolara. Pošto je film ukupno zaradio 98.4 miliona dolara, to će uskoro biti deseti Smitov film koji je prešao zaradu od stotinu miliona.

S druge strane, Holivud i dalje odlično prolazi u Japanu – koji je drugo svetsko filmsko tržište, odmah iza SAD. Tokom 2006. ponovo je viđena dominacija SF filmova, a najbolji rezultat je postigao „Hari Poter i vatreni pehar“ sa 11 milijardi jena (92.5 miliona dolara). Posle njega slede „Pirati sa Kariba: Tajna škrinje“ i „Da Vinčijev kod“. Na četvrtom mestu je „Gedo Senki“, filmski debi Goro Mijazakija (sina legende animacije Hajao Mijazakija). Delo je bazirano na „Zemljomorju“ Ursule Legvin, delu štampanom 1968, koje je kasnije poređeno sa Hari Poter serijalom, pošto je reč o priči o dečaku koji postaje čarobnjak Ged.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari