Sve stiže sa Kanarskih ostrva 1Foto: Jieto 2018/ Servantes

Duo koji čine timplista sa Kanarskih ostrva Herman Lopes i gitarista Antonio Toledo nedavno je održao koncerte u Beogradu i na Paliću.

Prema mišljenju muzičke kritike, ova dvojica muzičara uz pomoć samo dva instrumenta oživljavaju autentičnost muzike sa Kanarskih ostrva koja je otvorene za originalne, neočekivane uticaje iz ostatka sveta. Improvizacija i interakcija između ove dvojice muzičara čine ono što rade jedinstvenim iskustvom. Posle nastupa na festivalu Vomeks u Santjagu de Komposteli 2014. i potom 2015. u Budimpešti, počela je međunarodna karijera ovog originalnog dua sa koncertima u Poljskoj, Kanadi, SAD-u, Portugalu, Češkoj i Nemačkoj

– Muzika koju izvodimo svira se na tradicionalnom instrumentu Kanarskih ostrva koji se zove timple. Tradicionalna muzika koja je deo folklora Kanarskih ostrva prožeta je drugim uticajima kao što su flamenko ili world music, džez, tako da oni koji slušaju našu muziku mogu da čuju raznolike muzičke varijacije, ali u njima uvek ima tog folklornog prizvuka – kaže za Danas Herman Lopes sa kojim smo pričali u prostorijama Instituta Servantes čija je i ideja bila da rad ova dva muzičara predstavi srpskoj publici.

S obzirom da su Kanarska ostrva geografski udaljena od ostatka Španije pitali smo sagovornika kako se u takvim okolnostima razvio folklor kanarskih ostrva.

– Autentični folklor kanarskih ostrva zapravo nije autentičan. NJega su proželi mnogi muzički uticaji koji su pre svega došli sa Iberijskog poluostrva, ali svojim putem stigli su i uticaji iz Afrike, Portugala, Srednje Evrope. Ta muzika koja se svira na tradicionalnim kanarskim instrumentima dobija svoj kanarski prizvuk. Može se reći da je mešavina različitih stilova i kultura. Dakle, autentične kanarske muzike ima veoma malo ili je gotovo uopšte nema.

Na pitanje da li se poslednjih godina preteruje sa fuzijom različitih etno tradicija, što je postalo trend, i da li se tako gubi izvornost same muzike, Lopes odgovara:

– Mislim da ne. Mislim da upravo to mešanje može da dovede do prirodne evolucije u muzici. Vidimo to u globalizovanom svetu koji je prožet mnogim kulturnim uticajima. Kanarska ostrva su mesto susreta mnogih kultura iz Afrike, Evrope, Amerike, onda je i logično da se u muzici oseti to prožimanje kultura.

Kanari, moglo bi se pomisliti, možda imaju kompleks provincije u kulturnom i muzičkom smislu u odnosu na ostatak Španije, ali, izgleda da nije tako.

– Mislim da su Kanari kulturološki bliži latinskoj Americi nego Španiji. Latino muzika koja stiže u Španiju dolazi prvo na Kanarska ostrva. Recimo, pesma koja se ove godine sluša po Madridu sasvim sigurno se prošle godine slušala na Kanarima.

Gitarista Antonio Toledo za naš list kaže se u njegovoj saradnji Hermanom Lopezom ne oseća generacijski jaz.

– Herman je dobar i iskusan muzičar. Najlepše od svega je što se mi na sceni igramo kao deca. Kad izađemo pred publiku nikada ne znamo kako će sve izgledati, prepustimo se atmosferi i improvizujemo. To publika zna da prepozna, oseti i zna da nagradi i sebe i nas dobrim provodom – kaže nam Antonio Toledo.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari