
Još dve knjige iz serijala Psihologija svega pojavile su se nedavno u izdanju novosadskog Psihopolisa – Psihologija mode (Izgled, identitet i samopouzdanje) autorke Kerolin Mer i Psihologija poverenja (Zašto verujemo ljudima?) sa potpisom Ken Dž. Rotenberg.
Obe knjige prevela je Jadranka Đerić Počuča.
Cilj knjige Kerolin Mer jeste da produbi razumevanje međusobnog uticaja mode (i modne industrije) i ljudskog ponašanja, da motiviše ljude da postanu samopouzdaniji u svom učestvovanju u modi, namenjena je širokoj publici od koje se ne očekuje poznavanje ni psihologije ni mode.
Moda je kreativna i dinamična, a zbog neraskidivo prisnog odnosa sa telom modna industrija manifestuje brojne stvari koje psihološki utiču na ljude na individualnom i društvenom planu. Autorka se specijalizovala za psihologiju mode, radi kao svetnik modnim brendovima i medijskim kućama.
Na Londonski modni koledž Univerziteta umetnosti u Londonu uvela je novo usmerenje – psihologiju mode sa diplomskim i master programima. Predgovor za srpsko izdanje napisala je Dragana Ognjenović.
U knjizi Psihologija poverenja Ken Dž. Rotenberg traži odgovore na pitanja kada verovati a kada sumnjati, kako da nam drugi više veruju, da li postoji kolektivna kriza poverenja, koja je veza između pravde i poverenja, kako roditelji utiču na poverenje dece, kako nepoverenje dovodi do agresije, usamljenosti, alkoholizma…
“Poverenje je temelj zdrave i zrele ličnosti, kao i najvažnijih međuljudskih odnosa, između roditelja i dece, romantičnih i bračnih partnera, prijatelja, kolega, poslovnih partnera, pa sve do međunacionalnih odnosa. Brojna istraživanja sažeta su u zanimljivu, preglednu i obuhvatnu knjigu o izgradnji, učvršćivanju, negovanju, gubljenju i vaspostavljanju poverenja”, kaže povodom knjige psiholog, prof. dr Žarko Trebješanin.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


