Kontrolori u javnom gradskom prevozu u proseku napišu dnevno i do 900 kazni građanima koji se voze bez karte. Prema podacima Gradskog saobraćajnog preduzeća, u poslednje tri godine napisano je ukupno 650.000 kazni, od kojih pola miliona još nije plaćeno. Ovih dana, kako kažu, ponovo se pripremaju opomene pred utuženje.


U cilju sprečavanja „švercovanja“, trenutno se vode pregovori sa Ministarstvom unutrašnjih poslova, kako bi se organizovalo povremeno učešće pripadnika policije tokom kontrole u prevozu.

– Ovakve kontrole u pratnji policije sprovodili smo i ranije, ali ćemo nastaviti intenzivnije u cilju da na neki način nateramo građane da kupuju karte. Vode se pregovori kako bi policajci mogli da legitimišu građane, kao i da pišu mandatne kazne, kao za prekršaj – objašnjava za Danas Slavica Stevanović, menadžer za odnose sa javnošću GSP.

U Beogradu, inače, svakodnevno radi 166 kontrolora, koji rade na 145 linija u tri smene. Uglavnom ide po dvoje ili troje. Radnici kontrole mesečno ostvare oko 33.000 ulazaka u vozilo, pri čemu provere oko milion putnika ili tri odsto. Kazna za „švercovanje iznosi 3.000 dinara, a rok za izmirenje je osam dana.

– Broj građana koji ne plaćaju karte za prevoz iz godine u godinu se povećava. Gužve se ne smanjuju, a broj kupljenih karata opada. Među onima koji se švercuju najviše je srednjoškolaca, koji često nemaju ni lične karte, pa ne mogu da im se pišu kazne – navodi Stevanovićeva.

Ona dodaje da je problem često to što građani ne žele da daju lične karte na uvid, istrčavaju iz vozila kada ugledaju kontrolore ili čak onesposobljavaju automate za otkucavanje karata tako što ubacuju žvake ili novčiće. Međutim, prema njenim rečima, autobusi se svako veče čiste, a samim tim se i automati remontuju.

– Naši kontrolori često se susreću i sa putnicima koji imaju neispravne markice, koje kupuju van prodajnog mesta, pa se dešava da je reč o falsifikatima. Međutim, to nije opravdanje, jer ovakvom kupovinom se i krši zakon. Takođe, mnogi građani prilikom kupovine karata kod vozača daju novčanice od 1.000 i 5.000 dinara, kako vozač ne bi imao da im vrati sitno, ali ni to nije opravdanje. Dužnost putnika je da pripremi sitan novac, kao što je i svuda u svetu – ističe Stevanovića.

Ona zaključuje da kada bi svi putnici plaćali karte, naš grad bi imao bolja i klimatizovana vozila, ali bi i karte verovatno onda bile jeftinije.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari