Potrošači u Srbiji najčešće se žale na mobilnu telefoniju, kvalitet hrane i odeće, ali i na nemogućnost ostvarivanja kontakta sa državnim organima zaduženim za inspekcijski nadzor u tim oblastima, rekao je predsednik beogradskog Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević.
– Korisnici usluga mobilne telefonije često nisu upoznati sa svim detaljima tarifnih paketa koje koriste. Korisnici koji sa provajderom potpišu ugovor po kome dobijaju telefon za jedan dinar uglavnom ne shvataju da se tu radi o prećutnom lizingu jer uređaj nije u potpunom vlasništvu korisnika – istakao je Bogosavljević i dodao da svaka promena uslova iz tarifnog paketa mora biti dostupna svim potencijalnim klijentima jer se time obezbeđuje fer odnos prema korisnicima usluga mobilne telefonije. On je podsetio da se veliki broj žalbi građana odnosi na probleme u vezi sa popravkom neispravnog telefona, od dugih rokova popravke do situacije u kojoj korisnici plaćaju pretplatu čak i tokom perioda u kome zbog kvara, ne mogu da koriste telefon.
Kako navodi Bogosavljević, česti su slučajevi smanjenja mase prehrambenih proizvoda uz zadržavanje iste cene.
– Tipičan primer je smanjenje mase hleba sa 600 na 500 grama ili čokolada, kod kojih se varijacije u masi kreću između 80 i 120 grama. Zato je potrebno da se umesto aktuelnog Pravilnika o deklarisanju hrane hitno donese Zakon koji će imati obavezujući karakter jer se samo na taj način može obezbediti ravnopravnost potrošača – kaže Bogosavljević.
Prema njegovim rečima, prelepljivanje deklaracija na prehrambenim proizvodima, što je sve češća praksa u prodajnim objektima širom Srbije, ima elemente krivičnog dela, jer prikrivanje roka upotrebe može ugroziti zdravlje kupaca takvim proizvodima. Kada primete da je deklaracija na nekom proizvodu prelepljena, potrošači treba odmah da prijave slučaj tržinoj inspekciji, savetuje Bogosavljević.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


