Potrošači u Srbiji se najviše žale na obuću i mobilne telefone 1Foto:UNS/Press Cnetar.rs

Najveći broj prigovora potrošača u Srbiji odnosi se na robu poput obuće, mobilnih telefona, bele tehnike, dok su na drugom mestu usluge, rekla je danas Višnja Rakić, pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija nadležna za zaštitu potrošača.

Ona je, na predstavljanju kampanje za prava potrošača pod sloganom “Da kupovina bude milina” u Press centru UNS-a, izjavila da je izrađena verzija Nacionalnog registra potrošačkih prigovora, sa ciljem upoznavanja sa zamerkama potrošača.

“Procentualno gledano, 79 odsto prigovora se odnosi na robu, a 21 odsto se odnosi na usluge od opšteg ekonomskog interesa kao što je snabdevanje električnom energijom, vodom, toplotnom energijom i usluge u oblasti telekomunikacija”, rekla je Rakić.

Prema njenim rečima, zahvaljujući onlajn registru, u svakom trenutku postoje podaci o tome koji su prigovori u pitanju, na šta se najviše potrošači žale i broju prigovora.

Na konferenciji za medije na kojoj je predstavljena kampanja prikazani su edukativni spotovi o trgovini na malo, proizvodima u oblasti telekomunikacija, turizmu i elektronskoj trgovini.

Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić izjavila je da je cilj kampanje da Srbija unapredi prava potrošača i obezbedi zakonodavni okvir u ovoj oblasti.

“Ovim projektom želimo da afirmišemo prava i istovremeno poboljšamo i unapredimo mehanizme zaštite potrošača. U okviru projekta radimo i na izmenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača, kao i na izradi Nacionalne strategije”, rekla je Matić.

Kampanja je predstavljena u susret Svetskom danu prava potrošača, koji će 15. marta biti obeležen u Trgovačkoj školi u Beogradu, u saradnji sa udruženjem “Zaštita potrošača”.

Na konferenciji za medije obratila se i ambasadorka Slovačke Dagmar Repčekova koja je naglasila da je zaštita potrošača važna tema i da je ovaj projekat dokaz da su potrošači Srbije u dobrim rukama.

“Ova kampanja ukazuje na to da je zaštita potrošača poboljšana i da su građani mnogo bolje informisani o aktivnostima ministarstva”, rekla je Repčekova.

Treća sekretarka Ambasade Mađarske u Srbiji Marta Gardoš-Jovanović izjavila je da se nada da će projekat na polju zaštite potrošača skrenuti pažnju na to kako mogu da zaštite svoja prava i stanu na put trgovačkoj praksi koja njihova prava može da ugrozi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari