Dolaskom lepog vremena na ulicama je ponovo sve više ljubitelja bicikla. Tokom prošle godine gradski biciklisti dobili su oko 50 kilometara uređenih staza u Novom Beogradu, ali kako ističu iz Biciklističkog saveza Beograda, problem sa kretanjem i dalje imaju u centru grada.


– Ulice u centru grada uske su, pa imamo problema da se provlačimo trotoarima između parkiranih automobila. Sa druge strane na kolovozu o nama niko ne vodi računa, pa vožnja nije bezbedna. Veliki problem je, na primer, doći iz Ulice vojvode Stepe do centra grada. Zato predlažemo da se za nas, recimo, crvenom bojom obeleži poseban koridor za kretanje, bilo ulicom ili trotoarom – rekao je za Danas Nebojša Popov, predsednik Biciklističkog saveza Beograda.

Popov predlaže da se u Beogradu osnuje i posebna služba za iznajmljivanje, pa bi bicikl mogao da se rentira recimo na Slaviji, a da ga vozačkada se preveze, ostavi na Kalemegdanu.

Prema njegovim rečima, dodatni problem za vlasnike oko 350.000 bicikala jeste činjenica da ima veoma malo mesta gde bezbedno mogu da ostave svoje ljubimce. Grad je bar donekle rešio da ublaži problem. Tako je JKP Parking servis do sada postavilo oko 100 češljeva za bicikle za koje vozači mogu da vežu svoje dvotočkaše. Naš sagovornik naglašava da je vezivanje lancima za sada jedino efikasno rešenje u borbi protiv krađe. On savetuje vozače da moraju da za češalj vezuju ram bicikla, a ne samo točak, jer lopovi često skinu točak koji ostane vezan, a odnesu ostatak bicikla.

– Na lageru imamo dovoljan broj češljeva za bicikle, ali nismo počeli da ih postavljamo u ovoj sezoni, jer očekujemo da od građana dobijemo predloge za buduće lokacije. Oni najbolje znaju najfrekventnija mesta prema svojim potrebama, pa je jedino logično rešenje da građani sami predlažu lokacije za češljeve. Što se tiče bezbednosti bicikala na češljevima nerealno je da tu bilo šta menjamo. Postaviti fizičko obezbeđenje je skupo, a postavljanje posebnog video nadzora je i skupo i teško izvodljivo rešenje – objašnjava Branko Arsenijević iz Parking servisa.

Kao dobro rešenje za Beograd mogao bi da posluži i primer koji u Novom Sadu realizuju studenti Fakulteta tehničkih nauka. Naime, pored ulaza na FTN uskoro bi trebalo da zaživi pravi parking za bicikle sa video nadzorom. Taj projekat, vredan 350.000 dinara, podržali su kako sam Fakultet tako i pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari