Rečni prevoz u Beogradu, koji je prošle godine pompezno najavljivan a potom nije zaživeo kako se očekivalo, ovog proleća i leta najverovatnije neće uopšte saobraćati Savom i Dunavom. Kako je za Danas rekao Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz, u tom preduzeću postoji velika želja da Beograđani počnu da koriste reke kako bi stigli iz jednog dela grada u drugi, ali da se ispostavilo da je taj projekat ekonomski neisplativ.


 U vremenu krize kada treba da se realizuju neki značajniji projekti grad nema sredstava da ulaže u rečni prevoz koji se prošle godine pokazao kao neisplativ. Beograđani jednostavno nisu hteli da se voze brodićima, a sami su to od nas mesecima tražili. Ipak, da bi građani, koji to žele, mogli da se voze rekama razmatramo da vlasnicima brodova ponudimo da sami i potpuno komercijalno obavljaju rečni prevoz – istakao je Đukanović.

Sa druge strane, Jovan Ranđelović, direktor firme „Metro na vodi“ koja je prošle godine obavljala rečni prevoz, kaže da su oni u potpunosti spremni da ponovo prevoze Beograđane. Na raspolaganju su dva prošlogodišnja broda sa po 56 mesta, a kupljen je i jedan brod za oko 200 putnika. Međutim, on naglašava da rečni saobraćaj ne može da zaživi bez podrške grada i izgradnje infrastrukture na kopnu uz povezivanje sa linijama javnog prevoza.

– Nemamo sredstava da sami izgradimo prilazne puteve do reka i pristane, ali ni nadležnost da rečni saobraćaj uskladimo sa drumskim prevozom. Prošle godine smo prevezli oko 70.000 putnika, s tom razlikom što smo u početku imali i po 5.000 putnika dnevno, a kasnije daleko manji broj. To nam govori da su linije od Brankovog mosta do Bloka 70 i Ade Ciganlije bile više turistička atrakcija nego funkcionalni prevoz. Prema našoj analizi, daleko bi isplativija bila linija Zemun – Borča – „25. maj“ jer bismo na taj način nadomestili nedostatak jednog mosta i rasteretili „Pančevac“. Da bi to bilo ostvarljivo, obale Zemuna i Borče moraju se povezati sa Dunavom pristupnim saobraćajnicama, što može da finansira samo grad – kazao je Ranđelović. Da bi rečni saobraćaj, osim alternativnog prevoza, mogao da bude i turistička atrakcija Beograda potvrđuju iz Turističke organizacije Beograda (TOB). Dejan Veselinov, iz TOB, kaže da se većanalizira rad privatnika koji pružaju razgledanje grada sa reka i da će takve usluge preporučiti posetiocima Beograda.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari