I bez podrške socijalista juče je u Skupštini grada usvojen predlog o podršci Grada za uzimanje kredita za nabavku novih autobusa za Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“. Ovaj predlog izglasao je 51 odbornik iz redova DS-a i PUPS-a. Protiv su glasali odbornici DSS-a, dok su odbornici vladajućeg SPS-a i opozicionog SNS-a bili uzdržani.


„Moramo da budemo domaćinski orijentisani i da kupujemo samo koliko možemo i moramo. Nabavka 180 autobusa je preambiciozna i nije prilagođena vremenu u kojem živimo. Nismo srećni što domaća preduzeća nisu učestvovala na tenderu jer pravila igre nisu bila takva. To što nam EBRD daje kredit ne znači da smo morali da prihvatimo njihova pravila igre“, istakao je Aleksandar Antić, predsednik Skupštine grada.

On je, takođe, rekao da SPS ima rezerve kada je reč o novom zaduživanju, jer je GSP u teškoj situaciji, te je pitanje da li je u stanju da „nosi“ kredit od 65 do 75 miliona evra.

Sa druge strane, gradonačelnik Dragan Đilas rekao je novinarima da preuzima potpunu odgovornost za nabavku novih autobusa.

„Smatram da su novi autobusi Beograđanima neophodni. To jeste zaduženje glavnog gradskog prevoznika, ali mi nemamo drugi način da obezbedimo kvalitetniji prevoz. Tek kada to omogućimo, imamo više prava da od svakog korisnika tražimo da plati kartu. Za Beograđane je najvažnije da tokom sledeće godine stigne 180 zglobnih autobusa i da, uz obavezu koju smo preuzeli od domaćih proizvođača, kupimo još 100 solo autobusa. To će značiti da naredne zime, kada bude i do minus 15 stepeni izbegnemo situacije koje se ponavljaju godinama. Godinu i po dana je grad Beograd čekao da „Ikarbus“ bude kupljen, a najozbiljniji kandidat bila je holandska firma VDL. Garantovali smo nabavku 250 autobusa ukoliko oni kupe „Ikarbus“, ali se na tenderu nisu ni pojavili. Izgubili smo vreme i zbog toga smo sad u situaciji da u voznom parku GSP ima autobuse stare i do deset godina, koji u ovim uslovima eksploatacije ne mogu da funkcionišu na zadovoljstvo građana“, rekao je Đilas.

Prema njegovim rečima, na osnovu današnje odluke Beograđani će u drugoj polovini 2013. dobiti autobuse, a Grad će učiniti sve da pomogne domaćim prozvođačima. Đilas je podsetio da je prioritet i u protekle četiri godine bila saradnja sa državnim firmama i, kako je rekao, tako će biti i ubuduće.

Prestonica duguje 472 miliona evra

Prema rečima gradonačelnika, Beograd duguje 472 miliona evra i nijedne godine ukupan iznos kamate i glavnice nije prelazio osam odsto gradskog budžeta. Kako je naveo juče u Skupštini grada, rastom budžeta i izlaskom iz krize, godišnji iznos za otplatu dugova biće još manji.

„Srbija se za tri meseca zadužila pet puta više nego što je ukupan dug Beograda, a grad u ukupnom bruto domaćem proizvodu učestvuje sa 40 odsto. Beograd nema nikakavih problema da vraća svoje kredite“, objasnio je Đilas.

Vlast je stabilna

„Ne vidim nijedan razlog da se vlast u gradu, koja je dobila toliko glasova u Beogradu, menja. Za mene su izbori završeni 6. maja i očekujem saradnju svih stranaka u gradskom parlamentu, uz izbegavanje vređajućih tonova“, kaže Đilas.

DSS: Ugovor je protivzakonit

Andrija Mladenović, šef odborničke grupe DSS-a, ugovor o uzimanju kredita za GSP, koji je juče usvojen u Skupštini grada, ocenio je kao protivzakonit. Kako je naveo, Grad ne može da bude garant kredita.

„Grad treba da uzme kredit od EBRD, a ne da podmeće GSP. To preduzeće je u ozbiljnim problemima i gubicima. Šta ako GSP ne može da vrati ratu kredita? U tom slučaju Grad bi morao da otplaćuje kredit. Pitanje je i šta će uraditi GSP kad subvencije koje koristi za gorivo i plate odu na otplate kredita“, kazao je Mladenović.

On je, takođe, rekao da ima informaciju da Beogradu ne treba tako veliki broj zglobnih autobusa, već upola manje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari