O visokoj politici se sve manje priča, ali je zato omiljena tema mojih mušterija lokalna politika i ko šta u njoj i kako radi. Građani, više nego što lokalni političari to misle, dobro prate njihov rad – objašnjava nam Veličković.
Interesantniji deo ove profesije je način na koji se korisnici usluga u Vranju dovijaju kako bi izbegli da plate vožnju.

O visokoj politici se sve manje priča, ali je zato omiljena tema mojih mušterija lokalna politika i ko šta u njoj i kako radi. Građani, više nego što lokalni političari to misle, dobro prate njihov rad – objašnjava nam Veličković.
Interesantniji deo ove profesije je način na koji se korisnici usluga u Vranju dovijaju kako bi izbegli da plate vožnju. Srboljub Veličković, kao i svaki taksista ima „pogled i iskustva iz svog ugla“.
Mlađi korisnici taksi usluga, najčešće u prvim jutarnjim satima, kada nemaju da plate taksi vožnju, od Srboljuba zatraže broj mobilnog telefona, kako bi ga sutra pozvali i platili vožnju. „Bilo je slučajeva da se oni koje sam vozio nikada više ne jave, ali se desi i da kada ostanu dužni, a ponovo nalete na mene, plate i prethodnu vožnju jer Vranje je ipak mali grad“ , kaže sagovornik Danas.
– Dešavalo se da mi je za vožnju koja košta oko 1.000 dinara čovek kao zalog poudio svoj pasoš. Tek kada sam video da je pasoš istekao, shvatio sam da je reč o prevari. Znam ime i prezime čoveka, ali da li sada treba da potežem policiju i sud za hiljadu dinara. Jednostavno nemam vremena za tako nešto – kaže Veličković.
Kao zalog putnici koji nisu imali da plate vožnju, ostavljali su i platne kartice, naravno nevažeće, kao i razna druga dokumenta. Ipak najveći broj Vranjanaca na taksiste gleda kao na sugrađane koji im pružaju jednu novu vrstu usluge, koja je sve popularnija i zbog toga što je cena u odnosu na druge gradove mnogo niža.
Za osam sati koliko mu traje jedna smena ovaj taksista u gradu pređe šezdesetak kilometara. Cena po kilometru je 35 dinara koliko košta i start vožnje. Prosečna cena gradske vožnje je oko 120 dinara. Na kraju meseca Srboljub uspe da zaradi između 15.000 i 20.000 dinara. Tek toliko da uz primanja supruge jedva obezbedi sredstva za školovanje dve kćerke studentkinje. OK taksi nije jedini u Vranju, postoji još nekoliko udruženja, ali i oni koji rade na divlje, pa je konkurencija žestoka, a borba za svakog putnika svakodnevna.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari