U junu prošle godine, u četiri opštine Srbije (Užice, Kruševac, Vranje i Zrenjanin) i dve u Republici Srpskoj (Banja Luka i Srpsko Sarajevo) počela je realizacije projekta „Giljotina“, odnosno Jačanje konkurentnosti na lokalnom nivou.
Projekat sprovode eksperti Međunarodne finansijske korporacije (IFC) koja posluje u okviru Svetske banke, konsultantska kuća Jacoobs Associates i pomenute opštine.
U junu prošle godine, u četiri opštine Srbije (Užice, Kruševac, Vranje i Zrenjanin) i dve u Republici Srpskoj (Banja Luka i Srpsko Sarajevo) počela je realizacije projekta „Giljotina“, odnosno Jačanje konkurentnosti na lokalnom nivou.
Projekat sprovode eksperti Međunarodne finansijske korporacije (IFC) koja posluje u okviru Svetske banke, konsultantska kuća Jacoobs Associates i pomenute opštine. Njime bi trebalo da se pojednostave procedure i skrati vreme za pribavljanje dozvola i drugih dokumenata potrebnih građanima i preduzetnicima. „Giljotina“ bi trebalo da ponudi standarde i postupke za uspostavljanje savremene administracije u lokalnim samoupravama, koje bi bile u stanju da efikasno servisiraju potrebe i prava građana i privrednika.
Projekat je simbolično nazvan „Giljotina“ zbog namere da se jednom opštinskom odlukom, veoma brzo i efikasno, eliminišu nepotrebne procedure u opštinskoj upravi.
– Prvi korak u realizaciji projekta je da obavimo popis svih procedura u opštinskoj upravi, što je završeno, a nakon toga Upravni odbor za regulacionu reformu proceniće koje od tih procedura su suvišne i one će biti eliminisane. Ciljevi projekta su da se ubrzaju procedure za ostvarivanje prava građana i privrednih subjekata, uštedi vreme za dobijanje neophodnih dokumenata i dozvola, obezbedi transparentnost, građanima približi lokalna samouprava, objasnio je Radovan Ristović, zamenik predsednika užičke opštine.
Cezar Kordova, direktor konsultantske kuće Jacobs i saradnici Svetske banke, boravili su prekjuče u Užicu kako bi se upoznali sa rezultatima prve faze dosadašnje realizacije projekta. Kordova je istakao da je u prvoj fazi realizacije jedan od važnih elemenata bio izrada inventara svih formalnosti, u drugoj će, kako je najavio, biti obavljene konsultacije sa privrednim subjektima i građanima, kako bi se od njih prikupile informacije o tome šta je to što njima najviše smeta i oduzima vremena u pribavljanju potrebne dokumentacije.
– Inventar o svim procedurama biće postavljen na veb sajt kako bi bio dostupan javnosti, a to je demokratski način postupanja odgovorne i dobre lokalne samouprave. Nadam se da će nam i predstavnici medija pomoći da dobijemo adekvatne komentare i predloge u cilju unapređenja rada lokalne samouprave, poručio je Kordova.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


