dioksida, dok su japanski proizvođači najudaljeniji.
Prema prijedlogu zakona Evropske komisije iz decembra 2007. svaki proizvođač automobila koji u Evropi prodaje veliki broj vozila trebalo bi da do 2012. u prosjeku emituje ne više od 130 grama ugljen-dioksida po kilometru.
Takođe, prema prijedlogu svaka kompanija treba da odredi sebi cilj na osnovu težine svojih vozila proizvedenih u toj godini.
dioksida, dok su japanski proizvođači najudaljeniji.
Prema prijedlogu zakona Evropske komisije iz decembra 2007. svaki proizvođač automobila koji u Evropi prodaje veliki broj vozila trebalo bi da do 2012. u prosjeku emituje ne više od 130 grama ugljen-dioksida po kilometru.
Takođe, prema prijedlogu svaka kompanija treba da odredi sebi cilj na osnovu težine svojih vozila proizvedenih u toj godini. Predloženi ciljevi izračunavaju se pomoću prosječne težine vozila tako da italijanski „Fijat“ i japanski „Suzuki“ imaju cilj od 122 grama po kilometru, a proizvođači luksuznih putničkih vozila poput „be-em-vea“ i „dajmlera“ od 137 grama po kilometru.
U izvještaju se navodi da nijedna od pomenutih grupa tokom protekle godine nije uspjela da ostvari značajnije smanjenje emisije gasova automobila, tako da je krajnje neizvjesno da li će uspjeti da ostvare te ciljeve.
– Grupacija „Pežo-Sitroen“ najbliža je ispunjenju svog cilja, pošto treba da smanji prosječnu emisiju ugljen-dioksida iz novih automobila za deset odsto u sljedećih pet godina. Cilj kompanije „Reno“ iznosi 13 odsto, „Fijata“ 14, a „Tojote“ 15 odsto“, ističe se u izvještaju Saobraćaj i zaštita okoline.
Na drugom kraju liste, „Suzuki“ moraće da smanji emisiju štetnih gasova za 25 odsto, „Dajmler“ i „Mazda“ za 24 odsto, a „Nisan“ za 22 odsto. Evropska ekološka organizacija osnovana je 1989. i njeno sjedište je u Belgiji.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


