Zrenjaninci najviše primedbi imaju na komunalne usluge, kada je reč o potrošačkim pravima, a sem ovoga pritužbe stižu i na račun trgovačkih usluga i marži – kažu u novootvorenoj kancelariji za zaštitu potrošača. Prema rečima Slobodana Eremića, edukacija je najvažnija u ovom trenutku i Kancelarija za zaštitu prava potrošača najviše će se baviti informisanjem građana o zakonskim odredbama koje štite potrošače.
Zrenjaninci najviše primedbi imaju na komunalne usluge, kada je reč o potrošačkim pravima, a sem ovoga pritužbe stižu i na račun trgovačkih usluga i marži – kažu u novootvorenoj kancelariji za zaštitu potrošača. Prema rečima Slobodana Eremića, edukacija je najvažnija u ovom trenutku i Kancelarija za zaštitu prava potrošača najviše će se baviti informisanjem građana o zakonskim odredbama koje štite potrošače.
– Vodićemo detaljnu evidenciju o pritužbama građana, kao što je rađeno i u prethodnim godinama, ali zaštita potrošača predstavlja mnogo više od toga, i zato sada razvijamo potrošačku svest. Kupac mora da ima pozitivan odnos prema proizvodu, a razvijeno tržište i zaštićen potrošač korisni su i velikim kompanijama i pomažu uređenju tržišta – objašnjava Eremić.
U samom Zrenjaninu ne samo da građani ne znaju svoja potrošačka prava i obaveze, već to često ne znaju ni trgovci. Prilikom jedne od kontrola tržišnih inspektora, ustanovljeno je da radnje moraju imati držače za kišobrane i otirače.
– U jednoj mesari su nas dočekali rečima “ Vi ste oni inspektori za kišobrane i otirače“. Zato je bitno da edukujemo potrošače, da ih motivišemo jer će i trgovci pružati bolju uslugu, čime će ukupna usluga biti bolja za 3 do 5 odsto a novac potrošača će više vredeti – kaže Eremić.
Prema njegovim rečima, najviše pritužbi Zrenjaninci su do sada imali u oblasti komunalnih usluga jer ovdašnje firme još uvek rade na zastareo način i otežavaju korisnicima usluga da ostvare svoja prava. Udruženje za zaštitu potrošača u Zrenjaninu reagovalo je u nekoliko slučajeva i pomoglo građanima da reše probleme s grejanjem, zamenom oštećene i neispravne robe. Ipak, ova kancelarija nema još uvek velike ingerencije u oblasti sprovođenja potrošačkog prava već najviše pomaže u njihovom edukovanju, jer je tržište Srbije još uvek prepuno nelojalne konkurencije i falsifikovane robe. Kancelarija za zaštitu potrošača u Zrenjaninu imaće ovih dana još jedan značajan posao a to je kampanja za korišćenje ispravnog sladoleda.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


