Nove tehnike za bolju nastavu 1Foto: Daniel Ganco i članovi projektnog tima

Zaposleni u Školi za osnovno obrazovanje odraslih „Đuro Salaj“ imali su ove jeseni priliku da uče o upotrebi digitalnih alata i veštačke inteligencije u nastavi. Kroz projekat „Digitalizacija i gejmifikacija za modernizaciju“ sedam članova projektnog tima u dve grupe tokom posete glavnom gradu Portugalije Lisabonu ovladavalo je novim veštinama.

Prva grupa, koju su činili direktorka škole Ljiljana Petrović, socijalna radnica Snježana Pavlović, nastavnica biologije Vesna Šantić i nastavnik razredne nastave Petar Kojić, zahvaljujući partneru Erasmus+, ali i vlasniku i direktoru obrazovne ustanove „Eagle Intuition“ Ruiju Baltazaru, tokom boravka u Portugaliji od 13. do 17. oktobra posetili su tri škole i upoznali se s načinom njihovog rada.

Ova grupa je obišla školske kabinete, radionice za robotiku, biblioteke, prostore za odmor i socijalizaciju, ali i tokom časova razgovarala s nastavnicima i nenastavnim osobljem, pa i sa đacima, piše Novi magazin.

Za razliku od nastave u Srbiji, u portugalskim školama deca mahom rade u grupama od po četiri do šest đaka i veći deo nastave prepušta se njima na organizaciju, kroz istraživanja i projekte. Poseban akcenat stavljen je na inkluzivni pristup i podršku učenicima koji se suočavaju s raznim poteškoćama, bilo da je reč o fizičkim oštećenjima sluha i vida ili o mentalnim poteškoćama kao što je autizam.

Nove tehnike za bolju nastavu 2
Foto: Daniel Ganco i članovi projektnog tima

Osim individualnog obrazovnog plana, samo za te učenike i učenice organizovane su različite aktivnosti koje im pomažu u razvijanju motoričkih veština, muzikoterapija, terapija konjima, radionice pletenja i slikanja, kao i mini-kuhinja u kojoj mogu da uče osnove kulinarstva.

Ipak, najveći utisak na članove obe grupe ostavila je upotreba novih tehnologija u školi. Naime, digitalna sredstva (laptopovi, tableti, telefoni) su dobrodošla, često i obavezna na časovima, ali strogo zabranjena za vreme odmora, koji se smatra dragocenim vremenom za socijalizaciju i igru. Svuda u školi su istaknuti plakati s porukama: „Pametno je znati kada se isključiti i koncentrisati na ono što je zaista bitno – prijatelji, razgovor, igra“, čime se deci skreće pažnja na prave životne vrednosti.

Članovi druge grupe projektnog tima – nastavnica engleskog i pomoćnica direktorke Jasmina Maksimović, nastavnica geografije Kristina Tomić i nastavnica predmetne nastave Mina Đoković – doletele su u Lisabon dve nedelje kasnije.

One su dobile sjajnu priliku da budu polaznice kursa „Digitalni alati, gejmifikacija i upotreba veštačke inteligencije u nastavi“ u obrazovnoj ustanovi „Eagle Intuition“. S obzirom na to da su bile u grupi sa još 15 Italijana i dve Nemice, nastavni dani su bili dinamični i veoma sadržajni, puni kreativnog rada, ali i smeha.

Tokom petodnevnog kursa dobile su pristup alatima za osmišljavanje digitalnih igara i kvizova za učenje i vežbanje dok im je kroz veoma zanimljivu prezentaciju „Augmentative reality“ sjajan predavač Žoao Mouro (João Mouro) dočarao prednost upotrebe 4D alata u nastavi.

Naime, uz pomoć aplikacije na mobilnom telefonu đaci su u mogućnosti da virtuelno ožive fotografije iz različitih školskih predmeta (biologija, geografija, hemija) i različitih sfera interesovanja, pa tako, na primer, mogu kroz objektiv svog mobilnog telefona da vide srce koje kuca ili da posmatraju planete Sunčevog sistema dok kruže oko Sunca na fotografiji ispred sebe.

Ovo je ostavilo izuzetno snažan utisak na sve prisutne polaznike kursa jer otvara potpuno novu dimenziju obrazovnog procesa. Iako upotreba mobilnih telefona na časovima može da bude opterećujuća za nastavnika, uz kontrolu i primenjenost sadržaja postaje vrlo interesantna i korisna.

Nove tehnike za bolju nastavu 3

Predavači kursa su takođe istakli prednosti upotrebe veštačke inteligencije za organizaciju nastave, te polaznicima dali korisne alate u tu svrhu.
Nakon završenih aktivnosti planiranih po projektu, članovima obe grupe projektnog tima dodeljeni su sertifikati s naznačenim kompetencijama koje su stekli tokom svog boravka u Portugaliji, nakon čega su se vratili u svoju zemlju prepuni utisaka, motivisani da primene stečena znanja u praksi i zahvalni na prilici za usavršavanje koju im je pružio program Erasmus+.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari