Oduševljenje Zrenjaninaca zbog dobijanja statusa grada još uvek traje, a nestrpljenje da se konstituišu organi gradske vlasti pokrenulo je pitanje primene zakona donetih krajem protekle godine, koji su u direktnoj vezi sa teritorijalnom organizacijom. Spekulacije da će Zrenjanin dobiti dve opštine, Bagljaš i 4.
Oduševljenje Zrenjaninaca zbog dobijanja statusa grada još uvek traje, a nestrpljenje da se konstituišu organi gradske vlasti pokrenulo je pitanje primene zakona donetih krajem protekle godine, koji su u direktnoj vezi sa teritorijalnom organizacijom. Spekulacije da će Zrenjanin dobiti dve opštine, Bagljaš i 4. jul, još uvek su u domenu pretpostavki, a najrealnije je objašnjenje koje stiže iz opštinske uprave i glasi da će do daljeg vlast u Zrenjaninu vršiti opštinski organi. Naime, tek po konstituisanju organa grada Zrenjanin može da dobije gradsku vlast.
– Stupanjem na snagu Zakona o lokalnoj samoupravi počele su da se primenjuju prelazne i završne odredbe, prema kojima se odredbe tog zakona koje se odnose na organe grada primenjuju tek od sprovođenja narednih izbora za odbornike skupštine jedinice lokalne samouprave. To znači da sve do sprovođenja izbora za odbornike skupštine grada Zrenjanina, naš grad iako zvanično sa dobijenim statusom i dalje neće imati organe grada, u koje spadaju skupština, gradonačelnik, gradsko veće i gradska uprava – objašnjava Trajan Pankarićan, načelnik pravne službe SO Zrenjanin.
Prema njegovim rečima, vlast će do izbora obornika vršiti organi predviđeni važećim statutom opštine Zrenjanin. Zakon o lokalnoj samoupravi predviđa da u roku od 90 dana od dana konstituisanja novoizabrane skupštine grada Zrenjanina, ona mora da uskladi svoj statut sa Zakonom o lokalnoj samoupravi. Ovaj zakon predviđa i mogućnost obrazovanja opština na teritoriji grada, a o tome će se odlučivati tek po donošenju statuta skupštine grada Zrenjanina.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


