Čak 65 odsto Nišlija smatra da su elektronski i štampani mediji u Srbiji i Nišu tokom ove predizborne kampanje bili „mnogo“ „delimično“ pristrasni, pokazalo je istraživanje čiji je naručilac dnevni list Danas, a koje je sprovela niška agencija Lubris extra.


Ispitivanje javnog mnjenja rađeno je u vreme kampanje i izbora, od 26. aprila do 20. maja, na sociološkom uzorku od 960 punoletnih Nišlija. Odgovori su traženi u telefonskim razgovorima.

Na pitanje koliko su mediji u predizbornoj kampanji izveštavali pristrasno, pod uticajem stranaka i njihovih lidera, oko 32 odsto građana Niša smatra da su to činili „mnogo“, 33 odsto – „delimično“, 16 odsto – „malo“ i 14 odsto – „nimalo“. Pet odsto građana nije želelo da odgovori na pitanje.

Ipak, čak 48 odsto Nišlija smatra da su nacionalni i lokalni mediji tokom kampanje bili manje ili više objektivni jer 21 odsto veruje da su bili „objektivni“, a 27 odsto da su se ponašali „delimično objektivno“. Oko 34 odsto ispitanika smatra da mediji nisu bili objektivni, a 18 odsto nema odgovor.

Građani u visokom procentu smatraju da bi tokom predizborne ćutnje i za klasične medije (elektronske i štampane) i za internet trebalo da važe ista pravila izveštavanja i oglašavanja. Za identična pravila ponašanja u vreme ćutnje zalaže se 64 odsto Nišlija, četvrtina ispitanih veruje da ih ne bi trebalo izjednačavati, a 11 odsto nema odgovor.

Šareni odgovori

Rezultati straživanja pokazuju da dobar broj građana smatra da su pojedini mediji bili pod velikim uticajem političkih stranaka u toku kampanje. Jedan broj ispitanika, međutim, veruje da ipak postoje mediji koji su nepristrasno delovali u kampanji. Takođe, natprosečan broj ispitanika smatra da bi trebalo izjednačiti zakonsku regulativu u vezi sa radom i oglašavanjem u vreme predizborne tišine za klasične medije i internet portale – kaže analitičar Lubrisa Zdravko Stojnić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari