Foto: U. M. /DanasGradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da je većina radova u centru Beograda završena, i najavio je nastavak proširivanja saobraćajnica u gradskom jezgru, kao i na Novom Beogradu.
Trg Nikole Pašića je, kako je gradonačelnik izjavio na konferenciji za medije u Starom dvoru, završen, i spreman je da primi saobraćaj na momenta kada to uslovi budu dozvoljavali. Šapić je ponovio da je protiv blokada saobraćajnica, ali da Grad nije nadležan za njihovo uklanjanje.
Garaža u Vlajkovićevoj ulici će biti puštena u rad početkom 2026. godine, a najesen je planirano proširenje Kosovske ulice za još jednu traku (dve ka Takovskoj i jedna ka Makedonskoj) kako bi se sa obe strane omogućio pristup novoj garaži.
Na Trgu republike je 1. septembra pušten saobraćaj, kao i na Terazijama, u Vasinoj i Uzun Mirkovoj ulici, podsetio je Šapić. Dodao je da se nastavljaju radovi na trotoarima i šetalištima, kao i da će biti postavljene saksije koje će oplemeniti prostor. Počeli je i postavljenje kamena na postamentu za novi sat u središtu kružnog toka na Trgu republike. Sat će, prema rečima gradonačelnika, stići malo kasnije u odnosu na prvobitni rok i trebalo bi da bude postavljen do početka oktobra.
„Jer taj mehanizam prečnika 80 cm je najveći koji postoji u svetu i ta firma je tražila dodatni rok da bi ga isporučila“, precizirao je.
U središtu kružnog toka na Terazijama takođe se postavlja postament, ali gradonačelnik nije želeo da otkrije za šta.
„Hajde neka to bude neka vrsta iznenađenja, pa kad dođe na njega vreme, to je isto za nekih mesec, mesec i po dana, ali i taj kružni tok će imati u sredini nešto“, najavio je on.
Radovi na Zelenom vencu su, prema Šapićevim rečima, takođe praktično gotovi i ostalo je uklanjanje još jedne, kako je rekao, „divlje picerije“ nasred šetališta kako bi se kompletiralo uređenje ovog prostora.
„Kad budemo radili Balkansku, Admirala Geprata, kad budemo proširivali raskrsnicu sa Kneza Miloša, kad budemo stavljali još jednu traku u Sarajevskoj, kad budemo još jednu traku dodavali u Kneza Miloša – o tom potom, da vam ne dajem previše informacija – videće se koliku važnost ima ono što smo uradili na Zelenom vencu, i što smo omogućili da u Kraljice Natalije ulazite kako ulazite sada“, rekao je Šapić, prenosi N1.
„Novi srpski most“ do proleća 2027, a možda već krajem 2026.
Što se tiče novog savskog mosta (ili Novog srpskog mosta kako ga zove gradonačelnik), gradonačelnik je rekao da postoje problemi sa izgradnjom pristupne saobraćajnice na novobeogradskoj strani, jer eksproprijacija jedne automehaničarske radnje još nije završena.
„Ostaje rok proleće ’27, a pokušaće da bude i do kraja ’26, ali da kažemo proleće ’27. da bi za sada (most) trebalo da bude pušten, naravno sa svim pristupnim saobraćajnicama. Vidite da sa ove strane – Karađorđeve, Savske ulice – uveliko traju radovi u okviru Beograda na vodi“, rekao je.

Kada je reč o radovima koje finansira preduzeće Beograd na vodi, Bulevar kralja Aleksandra Karađorđevića (bivša Savska) biće završen do kraja godine, dok će prva deonica rekonstrukcije Karađorđeve od Savskog trga do kružnog toka kod Geozavoda trebalo da bude završen do leta 2026, a zatim slede radovi u drugom delu, od Geozavoda do Brankovog mosta. Do tada bi, naglasio je Šapić, trebalo da bude završena i nova ulica u Beogradu na vodi koja ide od Brankovog mosta do kružnog toka u Bulevaru Vudra Vilsona.
„Mislim da će, naročito kada bude gotov novi srpski most, kapaciteti ogromnog broja saobraćajnica koje su urađene u okviru Beograda na vodi biti po prvi put zaista upotrebljive, ne samo za one koji idu Beograd na vodi, nego oni koji žele da prođu iz jednog u drugi deo grada“, rekao je Šapić najavljujući za sledeću godinu izrgradnju kružnog toka kod BIGZ-a.
Plato kod Hrama Svetog Save i garaža u Skerlićevoh do kraja 2026.
Šapić je podsetio da je Grad na sebe preuzeo obavezu završetka rekonstrukcije platoa kod Hrama Svetog Save, navodeći da su ti radovi u planu za narednu godinu, kao i uređenje platoa ispred Filozofskog fakulteta i izgradnja trga u Pariskoj ulici kojim bi se spojili Knez Mihailova i Kalemegdan.
„Skerlićeva ulica (sa garažom), idu radovi svojim tokom, rok je kraj 2026. godine i tu je verovatno, sad videćemo koliki će rok biti kad se dobije izvođač za plato kod Hrama, ali ja se nadam da bi tu negde kad bude gotova Skerličeva, koji mesec nakon toga bi trebao da bude gotov i plato kod Hrama i onda čitav taj potez tu da konačno završimo i da bude onako kako dolikuje“, naveo je Šapić.
Konačno počeli radovi u Bulevaru patrijarha Pavla
Šapić je podsetio da je konačno izabran izvođač radova za Bulevar patrijarha Pavla i da su radovi na toj važnoj saobraćajnici koja će povezati Most na Adi sa Rakovicom, najzad počeli.
„Hvala Bogu uveden je izvođač, rok je godina dana“, naveo je Šapić podsetivši da je saobraćaj kod Miloševog konaka već godinama dossta opterećen.
„Teodora Drajzera nju smo završili, krenuli smo sada radove u Bulevaru vojvoda Mišića, to vam je produžetak Teodora Drajzera dole ka Mostu na Adi. Želimo da i Bulevar vojvode Mišića izgleda isto kao Teodora Drajzera i da tu dobijete tri trake sa svetlosnom signalizacijom i da to najuže grlo i najveći čep koji se stvara takođe potpuno otvorimo. Očekujemo tu da će ti radovi biti gotovi do Nove godine“, rekao je Šapić.
Linijski park na proleće 2026, Grad konačno prihoduje od splavova
Za Linijski park je Šapić rekao da bi prve četiri faze trebalo da budu gotove na proleće naredne godine.
„To jako lepo napreduje. Najzahtjevniji deo je kod Kule Nebojša, arheologija je završena. Ona je najduže trajala i mislim da će vrlo brzo to šetalište da bude potpuno spremno. Srbijavode rade čišćenje (rečnog korita) kao što su radili s druge strane. Imamo ona ostrva od zemlje koja su se stvarala, jer su tu bili splavovi dugi niz godina. Tu, kad se budu uklonili ta ostrva, na tom potezu zvanično postoje pozicije za pet splavova koje su licitirane“, podsetio je gradonačelnik.
Sređivanje posle vojne parade
Govoreći o vojnoj paradi koja će 20. septembra biti održana u Beogradu, Šapić je rekao da je to odluka države Srbije, a da će grad, nakon što ona bude završena, ceo prostor na kojem se ona održava dovesti u prethodno stanje i popraviti ono što bude trebalo da se popravi.
Podsetio je i da je republika krenula sa uređivanjem savskog priobalja na Novom Beogradu, nakon što je gradska vlast prethodno uklonila splavove na tom potezu. Šapić je posebno istakao da je Grad po prvi put ostvario prihod od splavova, odnosno da je u budžet uplaćeno 72 miliona dinara od splavova koji su dobili pozicije na javnoj licitaciji.
Proširenje Tošinog bunara i Ulice dr Žorža Matea
Kada je reč o Novom Beogradu, Šapić je podsetio da su u toku radovi u Ulice Pariske komune, a da je prethodno proširena raskrsnica te ulice sa Tošinim bunarom. Slede i radovi u Ulici dr Žorža Matea od Studentskog grada do KBC Bežanijska kosa.
„Imate praktično šest traka na ulasku u raskrsnicu (kod Studentskog grada). Imaćete traku za levo, dve trake za pravo, posebno traku za desno kad se spuštate odozgo sa bazena (11. april). I tamo kod KBC-a Bežanijska kosa ćemo onu najkompleksniju raskrsnicu koja je nedefinisana takođe da rešimo kružnim tokom“, najavio je Šapić.
Najavio je i nastavak radova u Ulici Tošin bunar, tako što će saobraćajnica, na delu od Pariske komune do Zemuna, dobiti još jednu saobraćajnu traku sa naizmeničnim smerom.
„Znači iz dve trake sad imaćemo tri, postavićemo onu svetlosnu signalizaciju po kojoj su u momentima najvećeg opterećenja, pre podne i posle podne uvek dve trake prioritetne, tako da će Zemunci i taj deo Novog Beograda dobiti Tošin bunar vrlo brzo, slično Drajzerovoj“, rekao je Šapić.
Podvožnjak ispod železničke pruge u Bulevaru umetnosti bi, prema Šapićevim rečima, biti završen početkom 2026. godine što će, kako se očekuje, saobraćajno dosta rasteretiti Ulicu omladinskih brigada.
Šapić je najavio i „probijanje“ Grčke ulice na Bežanijskoj kosi kako bi se ona spojila sa Surčinskim putem.
Autobusko stajalište „Jug“ imaće sistem „parkiraj i vozi“
Govoreći o izgradnji stanične zgrade Beogradske autobuske stanice u Bloku 42, Šapić je pojasnio da tender nije pao, već se čeka odluka komisije nakon što je podneta žalba za zaštitu prava ponuđača.
„Ima nekog ko uputi žalbu, to zakon kaže, pa onda čekamo odluku komisije“, rekao je Šapić ističući da ne može da prognozira kada bi odluka mogla da bude donesena.
Šapić je ukazao i da su u toku radovi na izgradnji stajališta međugradskih autobusa „Jug“, u blizini Autokomande, gde su Građevinska direkcija Srbije i Parking servis razmenili parcele kako bi se dobilo funkcionalnije rešenje.
Precizirao je da će na toj lokaciji biti uspostavljen sistem „parkiraj i vozi“ (park&ride), odnosno da će ljudi moći da ostave svoje automobile, plate parking SMS-om i onda šatl vozilima odu u druge delove grada .
„Tako da ćemo i to imati uz stajalište ‘Jug’. U međuvremenu smo obezbedili da se uklone objekti kod uključenja na auto-put, koje će biti još kvalitetnije nego što je sada iz te zone“, poručio je.
Problemi sa EIB oko projekta kanalizacije u Borči
Šapić je, odgovarajući na pitanja novinara o kanalizaciji u Borči, rekao da je njegov prelog pre više od godinu dana bio da se raskine ugovor sa Evropskom investicionom bankom (EIB) koja je, uprkos tome što daje povoljni kredit, postavljala uslove na tendereima koje je nemoguće ispuniti.
„Prvo, kalnizacija u Borču je jedan od najkompleksnijih projekata za koji se baš ne otima bilo ko da ga radi od izvođača. Zašto? Zato što vi znate kako su tamo dignute te kuće, da su dignute na močvari i da je to nešto za šta niko neće tek tako da se uhvati i da garantuje da će funkcionisati kako treba“, rekao je Šapić ističući da je EIB nekoliko puta menjala svoje komisije koje nikako nisu mogle da se usaglase.
„Ono što je poslednja informacija od pre godinu i po dana (…) je da je pogrešno pravljena zajednička tenderska dokumentacija, pošto su u paketu išli zajedno kanalizacija i prečišćivač otpadnih voda, a ne može zajedno. I zato oni, njihova centrala gore nije mogla da da zeleno svetlo, da taj takav raspisan tender prođe, jer po njima treba da bude razdvojeno“, naveo je.
Izvređao aktiviste sa Savskog nastupa
Šapić se osvrnio i na jučerašnje incidente u Bloku 45 gde je komunalna milicija obezbeđivala radove na Savskom nasipu za koje stanari tvrde da su nelegalni.
Gradonačelnik je oštro izvređao ljude koji protestuju, govoreći da je reč o „deset ludaka koji svaki dan tamo skaču“ i koji bi trebalo da odgovaraju za izazivanje panike među stanovnicima Novog Beograda.
Gradski urbanista Marko Stojčić je precizirao da je ipak došlo do pomaka, tako što je sada izabran izvođač radova za postojenje za prečišćavanje otpadnih voda u Krnjači što je, kako je naglasio, trećina posča.
„A u toku je proces raspisivanja za kanalizaciju, jer smo ga sad konačno odvojili“, naveo je Stojčić ističući i da će po završetku tih radova tek negde oko polovine Borče imati kanalizaciju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


