Turističke agencije u Poljskoj zbog globalne krize počinju da funkcionišu po sistemu „finansijskih piramida“ – Poljaci koji sada kupuju aranžmane za kraj sezone u stvari finansiraju letovanje onih koji če otputovati za nekoliko dana, upozorili su stručnjaci iz nacionalnog Instituta za turizam. Prema procenama Instituta, glavni krivac za odlazak pod stečaj pet do deset turoperatera u Poljskoj su pored globalne ekonomske krize i pad vrednosti zlota, pogrešna poslovna politika i verovanje da njihova branša neće biti pogođena krizom.

Vrednost turističkog tržišta u Poljskoj je u poslednje dve godine porasla za 40 odsto zbog čega su turističke agencije i ove godine ugovorile još više mesta u hotelima i čarter letovima. Najveće agencije su u maju pojeftinile svoje aranžmane čak ispod realnih troškova, ali ni to nije mnogo pomoglo, jer branša po oceni stručnjaka tone u dugove i prve stečaje očekuju na jesen. Želeli su da smanje gubitke zbog ugovorenih a neiskorišćenih letova, kao i kapaciteta u hotelima. Ali, to nije mnogo pomoglo.

Stečaj čeka pet, a možda čak i deset agencija, a među njima i one velike“, kazao je za „Žečpospolitu“ šef Instituta za turizam Kšistof Lopačinjski. „Deo agencija nema novac i već sada funkcioniše kao ‘finansijska piramida’. Klijentima agencija sa najvećim gubicima koji su unapred kupili aranžmane za kraj sezone može da se desi da ne otputuju“, potvrdio je i finansijski direktor agencija Trijada Jacek Dombrovski.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari