Stručnjaci iz Beograda, koji su ispitivali uzroke železničke nesreće kod Bioča, saopštili su u nastavku suđenja o toj tragediji da je sporni pravilnik Železnice Crne Gore o kočionim blokovima direktno uticao na bezbednost saobraćaja. Sporni pravilnik, kojim je dozvoljeno saobraćanje vozova sa pet i više kočionih blokova, u suprotnosti je sa opštim propisima železnice i taj se pravilnik nije smeo koristiti za redovni želenički saobraćaj.
Stručnjaci iz Beograda, koji su ispitivali uzroke železničke nesreće kod Bioča, saopštili su u nastavku suđenja o toj tragediji da je sporni pravilnik Železnice Crne Gore o kočionim blokovima direktno uticao na bezbednost saobraćaja. Sporni pravilnik, kojim je dozvoljeno saobraćanje vozova sa pet i više kočionih blokova, u suprotnosti je sa opštim propisima železnice i taj se pravilnik nije smeo koristiti za redovni želenički saobraćaj. Pravilnik je mogao da se koristi samo u slučaju kvara voza i to za njegovo dopremanje do najbližeg depoa, saopštili su stručnjaci saobraćajno-tehničke struke u Osnovnom sudu u Podgorici u nastavku suđenja.
U toj nesreći u januaru prošle godine poginulo je 47 putnika voza koji je saobraćao na relaciji Bijelo Polje-Podgorica, dok je više od 200 putnika povređeno. Za nesreću su optuženi mašinovođa Slobodan Drobnjak i još 11 zaposlenih u Železnici Crne Gore. Vešstaci iz Beograda ranije su saopštili da zaustavne papuče koje je mašinovođa postavio da bi na nizbrdici kod Biooča obezbedio voz od samopokretanja nisu bile tehnički ispravne, ali da su mogle da „ostvare svoju funkciju i obezbede voz od samopokretanja“. Mišljenje je izdvojio stručnjak Dragutin Kostić, koji smatra da su sve tri papuče bile neispravne, što je mogao biti jedan od razloga samopokretanja voza. Branioci mašinovođe uložili su prigovor na dopunski nalaz veštaka, osim na izdvojeno mišljenje profesora Kostića.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


