Iako je Vojvodina jedan od prvih regiona u Evropi koji su u doba početaka železnice počeli da koriste pruge, danas su vozovi nedovoljno iskorišćeni i u transportu učestvuju mnogo manje nego automobili i kamioni. Obnavljanje funkcije železnica, što je trend u Evropi, doprinelo bi jeftinijem i efikasnijem prevozu i robe i putnika, jedan je od stavova kojim su se rukovodili inicijatori projekta o ponovnom oživljavanju ovog vida transporta kao dela regionalnog razvoja logistike u Vojvodini i Južnoj Mađarskoj.

Iako je Vojvodina jedan od prvih regiona u Evropi koji su u doba početaka železnice počeli da koriste pruge, danas su vozovi nedovoljno iskorišćeni i u transportu učestvuju mnogo manje nego automobili i kamioni. Obnavljanje funkcije železnica, što je trend u Evropi, doprinelo bi jeftinijem i efikasnijem prevozu i robe i putnika, jedan je od stavova kojim su se rukovodili inicijatori projekta o ponovnom oživljavanju ovog vida transporta kao dela regionalnog razvoja logistike u Vojvodini i Južnoj Mađarskoj.
Projekat pod nazivom Reload – Regionalni elementi razvoja logistike bi trebalo da se realizuje u okviru susedskog programa prekogranične saradnje Srbije i Mađarske, a finansira ga Evropska unija.
Železnica je važan potencijal koji nije dovoljno iskorišćen, a ako se posmatra šta je logistika u Evropi, može se uočiti da se s putnog sve više prelazi na železnički transport. Na žalost, ni u Mađarskoj ni kod nas logistika se ne kreće u tom smeru, napominju učesnici prve konferencije posvećene ovom projektu, održane u Subotici, na kojoj su započeti razgovori o izradi zajedničkih elemenata strategije Vojvodine i Mađarske u oblasti logistike. Projekat će trajati godinu dana, a nakon toga trebalo bi da usledi izrada zajedničke regionalne strategije Vojvodine sa susednim državama, koja bi bila planski dokument i polazište za dalji infrastrukturni razvoj i investicije u području logistike i saobraćaja.
– Roba se u Vojvodini prevozi na loš način – ističe pomoćnik pokrajinskog sekretara za privredu Siniša Isakov, napominjući da kada je železnica u pitanju problem je i u tome što je ona u takvom stanju zbog loše održavane infrastrukture, dok su sa druge strane i rečni potencijali nedovoljno organizovani.
– Pitanje luka u najskorije vreme moramo otvoriti, jer su sve osim novosadske privatizovane, što otežava naš posao oko logistike. Ovakve studije nas ohrabruju da istrajemo i razvijemo moderne centre koji će objediniti sve oblike saobraćaja i koji će obezbediti integraciju u jednu širu, regionalnu priču – rekao je Isakov.
Cilj projekta koji se radi zajedno s Mađarskom je sagledavanje stanja u logistici u prekograničnim regijama i izrada strategije njenog razvoja, što je važno i za razvoj malih i srednjih preduzeća.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari