Regionalizacija problema i kapitalnih projekata, kao i jačanje međuopštinskog partnerstva i spone sa državom biće ključni zadaci u radu novog saziva Saveta zlatiborskog upravnog okruga, koji je pre nekoliko dana konstituisan u Užicu na inicijativu novoimenovanognačelnika Dimitrija Paunovića.

Savet Okruga, u čijem su sastavu načelnik, predsednici devet opština i gradonačelnik Užica, pokrenuli su tom prilikom više značajnih pitanja regionalnog karaktera, kao što su razmatranje mogućnosti osposobljavanja aerodroma „Ponikve“ za javni vazdušni saobraćaj, dugoročnog rešavanja problema odlaganja i uklanjanja komunalnog otpada, kao i potrebe značajnijeg investiranja u održavanje elektromreže u ovom delu Srbije.

– Uključivanje aerodroma „Ponikve“ u civilni saobraćaj od posebnog je značaja za ekonomski razvoj čitavog regiona, koji je trenutno najuspešniji izvoznik u Srbiji. Sa druge strane, osiminvestitorima, naše turističke bisere i destinacije bi u značajnijoj meri približili gostima i posetiocima što bi za rezultat imalo uvećanje profita od turizma, kazao jePaunović i predložio da se opštinski parlamenti izjasne o zainteresovanosti za otvaranje aerodroma i eventualnoj spremnosti da realizaciju ovog projekta podrže sredstvima iz lokalnih budžeta.

Direktor aerodroma „Ponikve“ Saša Savić upoznao je učesnike skupa da država još uvek nije rešila status preduzeća, kao i da bi za puštanje u rad aerodroma u civilni saobraćaj bilo potrebno uložiti okvirno oko 4,3 miliona evra. Iznete su i neke grube računice koliko bi opštine iz svojih budžeta godišnje izdvajale u ove namene. Najviše para bi se davalo iz gradske kase Užica i Bajine Bašte, a najmanje Sjenice.

– Za dugoročno rešavanje problema uklanjanja komunalnog otpada, jednog od gorućih u Okrugu, ključna je pomoć države jer opštine za to nemaju kapaciteta. Tražimo izmenu regionalnog plana odlaganja otpada i eventualno produžavanje veka deponiji „Duboko“, kao i konačan stav oko rešavanja statusa regionalne sanitarne deponije „Banjica“ , zaključeno je još na prvoj sednici Saveta.

Na sastanku je ocenjeno i da je izdvajanje oko 196 miliona dinara godišnje za tekuće održavanje niskonaponske elektro mreže na području deset opština Zlatiborskog okruga nedovoljno jer je situacija na ovom polju izrazito nepovoljna u gotovo svim lokalnim samoupravama. Zato će ovih dana od EPS-a biti zatraženo da se uveća budžet kako za ovu namenu, tako i za oblast investiranja.

Auto- put ključ razvoja

Na Savetu zlatiborskog upravnog okrugaaktuelizovano je i pitanjeauto-puta ka Jadranu, uzinicijativu da se Vladi Republike Srbije ukaže na neophodnost da se po završetku trase od Čačka do Požege nastavi izgradnja oko 28 kilometara duge deonice Požega – Mačkat. Iz Zlatiborskog okruga zatraženo je od republičke vlastii da se po hitnom postupku pristupi izradi planske dokumentacije za deonicu Požega – Mačkat – Kotroman ka granici za BiH koja je duga šezdesetak kilometara.

– Ova trasa je ključ razvoja čitave regije. Tek po završetku puta do Mačkata, na osnovu stručnih analiza, odlučivalo bi se o „zlatiborskoj“ ili „ivanjičkoj“ varijantiputa do Boljara u Crnoj Gori,istakao je načelnik Okruga Dimitrije Paunović. On je poručio da će se ovo pitanje rešavati, ne kroz medijski senzacionalizam, već uinstitucionalnim okvirima, isključivo u najboljem državnom, a ne interesu nekakvog imaginarnog „zlatiborskog lobija“.

Aktiviranje „Ponikva“ – utopija

Ideju načelnika Zlatiborskog okruga Dimitrija Paunovića oosposobljavanju aerodroma „Ponikve“ za civilni vazdušni saobraćaj,sa skepsom su dočekali pojedini predsednici opština.

– Nećemo ometati eventualnu realizaciju jedne ovakve inicijative , ali smatram da je ona u najmanju ruku utopistička, rekao je predsednik opštine Sjenica Hazbo Mujović, dok njegov kolega iz Požege smatra da je ideja„preuranjena i pretenciozna“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari