Posle posete kragujevačkim fabrikama automobila i kamiona, delegacija kineske auto kompanije FAU, danas će posetiti pribojski FAP i upoznati se sa potencijalima te fabrike. Prema rečima Mirka Stojovića, generalnog direktora pribojske fabrike uspeh tih razgovora zavisi od utisaka koje gosti iz Kine steći.

Posle posete kragujevačkim fabrikama automobila i kamiona, delegacija kineske auto kompanije FAU, danas će posetiti pribojski FAP i upoznati se sa potencijalima te fabrike. Prema rečima Mirka Stojovića, generalnog direktora pribojske fabrike uspeh tih razgovora zavisi od utisaka koje gosti iz Kine steći. „Kineska kompanija FAU ima 130.000 radnika i godišnje proizvede oko1,5 miliona vozila i mi smo veoma zainteresovani za saradnju“, rekao je Danasu Mirko Stojović. On navodi da je FAP zdrava firma, koja je i pored godinama loših uslova za privređivanje, ipak uspela da očuva proizvodnju i kadrove i da može da bude veoma zanimljiva inostranim investitorima.

FAU preko Srbije kreće u osvajanje regiona

Beograd – Kineska Prva automobilska industrija – FAU zainteresovana je da u Srbiji napravi strateški centar za razvoj u jugoistočnoj Evropi, saopšteno je juče posle sastanka predstavnika kineske kompanije i srpskog ministra ekonomije Mlađana Dinkića. Kako se navodi u saopštenju ministarstva, kineska automobilska kompanija je zainteresovana za učešće u privatizaciji kragujevačke Zastave i proizvođača kamiona FAP iz Priboja. Predstavnici FAU obavestili su ministra Dinkića da su zadovoljni rezultatima posete Kragujevcu, a posebno linijom za proizvodnju „zastave 10“ i visokim stepenom stručnosti radnika. Dinkić je obavestio predstavnike kineskog proizvođača automobila o pogodnostima koje Srbija nudi stranim investitorima i naglasio da je razvoj automobilske industrije jedan od prioriteta industrijskog razvoja Srbije.

Pribojski FAP, nekada najveći proizvođač privrednih vozila na Balkanu, obeležiće ove godine pet i po decenija. Proces restrukturiranja i pripreme za privatizaciju započeo je 2002. godine, kada je u fabrici bilo zaposleno oko 7.000 radnika, a sada je u FAP Korporaciji angažovano 2.000 od kojih je 1.500 u matičnom preduzeću. Njihive prosečne bruto plate su oko 28.000 dinara.
– Današnja proizvodnja nije ni približna onoj koju smo imali u godinama pre uvođenja ekonomskih sankcija. Kapaciteti FAP su 10.000 vozila, a u periodu pre sankcija proizvodili smo 7.000 do 8.000 vozila godišnje. Nažalost, zbog poznatih događaja u bivšoj Jugoslaviji i gubitkom tog velikog tržišta, proizvodnja je svedena na 300 do 400 vozila godišnje – ističe Stojović i dodaje da je poslovodstvo razgovaralo sa nekoliko evropskih proizvođača saobraćajnih sredstava koji su iskazali nameru da uspostave saradnji i da postoje dobri izgledi da se sa nekima od njih potpišu ugovori.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari