Dufor: Za uspeh je ključan fini balans između lokalnog i globalnog 1Foto: McCann Worldgroup Njujork

„Ako razumete lokalnu kulturu i ulogu brenda za koji radite, onda možete praviti relevantne marketinške kampanje koje će biti uspešne.

Bitno je imati lokalni uvid i međunarodnu širinu?, kaže predsednica zadužena za globalne klijente u McCann Worldgroup Njujork Nanet Dufor, koja je prethodne nedelje boravila u Beogradu.

Na dvodnevnom skupu, biznis lideri agencija koje posluju u okviru McCann Worldgroup, čiji je domaćin bila I&F McCann Grupa, razgovaralo se o izazovima koji pred marketing stavlja ubrzani tehnološki napredak, kao i o tome kako lokalna kultura utiče na kampanje svetskih brendova.

* Koje su prednosti rada u jednoj globalnoj mreži agencija kao što je McCann Worldgroup?

– Prednosti su brojne. Imamo izuzetnu bazu neverovatnih talenata, posvećene ljude koji su spremni za timski rad. Mi smo zaista globalna mreža agencija, povezani smo i dosta učimo jedni od drugih. Znanje stečeno na jednom mestu prenosimo preko naše mreže u druge delove sveta. Ta mogućnost da se povežemo, da učimo jedni od drugih, napravila je od nas jednu izuzetnu zajednicu koju čini grupa agencija. Način na koji radimo je sjajan. Istražujemo dublje i trudimo se da što bolje razumemo poslovanja klijenata i otkrivamo nove mogućnosti za njihov biznis. Osim toga, zaposlenima nudimo ne samo da rade sa drugim talentovanim ljudima i svetskim brendovima, nego i globalnu pokretljivost. Mreža kao što je naša, gde imate kancelarije svuda u svetu i izuzetnu listu globalnih klijenata, omogućava ljudima da rade širom sveta. Ja sam radila u Parizu, evo sada sam u Njujorku. Mi u McCannu to vidimo kao prednost, jer verujemo u to i tako i radimo.

* Na koji način spoj različitih kultura utiče na poslovanje vaše mreže? Da li vam je ta različitost unapredila ili otežala poslovanje?

– Mislim da je to izuzetno bogatstvo. Ljudi prenose svoja iskustva, svoju kulturu, ono u šta veruju. Ta različitost donosi veću kreativnost. Ljudi koji rade u McCann grupi imaju tu privilegiju da delove jedne kulture prenose i primenjuju u drugim kulturama. Veoma smo srećni što smo ovde u Beogradu, jer imamo priliku da čujemo vaša iskustva, razmišljanja i naučimo nešto novo. Mislim da je ideja o tome da može da se uči lokalno i ostvari uticaj na globalne brendove, fantastična. Često u svom poslovanju primenjujemo ono što smo naučili na domaćim tržištima jer smo globalna i dobro povezana agencija. Ako postoji ideja – lokalna ideja koja se pokazala kao izuzetno dobra, mi ćemo je primeniti i na drugim tržištima. Sve to nam omogućava da rešavamo probleme klijenata na veoma efikasan i efektivan način.

* Dosta se govori o tome da li su se pomerile granice između globalnog i lokalnih tržišta. Ima li razlike u pristupu kampanjama za lokalna i globalna tržišta?

– Trudimo se da dobro razumemo svako tržište zato i sprovodimo detaljna istraživanja, kao što je, na primer, „Istina o globalnim brendovima?. Uočili smo da se osećaj za nacionalno povećava na nekim tržištima, a sa druge strane imate brendove koji žele da posluju efikasnije. Ako razumete lokalnu kulturu i ulogu brenda za koji radite, onda možete praviti relevantne marketinške kampanje koje će biti uspešne. To je efikasan način rada. Potrebno je da postoji balans između te dve stvari. Svaka kategorija, svaki brend, traži drugačiji balans. Tehnologija, tako, traži veoma globalan pristup, dok recimo, kada je reč o proizvodnji hrane, veća se važnost pridaje lokalnom pristupu. Ono što mi možemo da uradimo jeste da pomognemo klijentima da pronađu pravi balans za svoj brend i da budu značajni na svakom tržištu.

* Živimo u vreme nezapamćenog tehnološkog napretka. Sve je više novih kanala komunikacije, menja se način na koji ljudi komuniciraju. Koliko je to promenilo vaš posao?

– Ovo je veoma uzbudljivo vreme. Postoji mnogo više načina da se dođe do potrošača, mnogo više kanala. Često čujemo da je ovo najizazovnije vreme za advertajzing, ali mislim da se zapravo i dalje radi samo o dobrim idejama. Pronalaženje ideja za rešavanje poslovnih izazova naših klijenata. To je uvek bio slučaj kad je reč o advertajzingu. Ono što je sada dobro jeste da imamo mnogo više načina da se izrazimo. Ranije je bilo – imate ideju, pa se ona pojavi na televiziji ili u štampanom oglasu, a pre toga na radiju. Sada imate platforme koje vam omogućavaju da doprete do ljudi u pravo vreme, sa pravom porukom. Poruke su sada više lične, kreirane po meri, pa su tako i mnogo značajnije. Zaista mislim da je ovo divno i uzbudljivo vreme. Osnova našeg posla jeste da rešavamo poslovne probleme klijenata koristeći komunikacije i marketing. Mi to sada radimo više nego ikada.

* Proveli ste nekoliko dana u Beogradu, imali ste prilike i da razgovarate sa kolegama iz našeg regiona. Kako vidite kreativnost u ovom delu Evrope?

– Ovde zaista postoji veliki potencijal. Kratko sam bila ovde, ali me je zaista oduševila energija ljudi, toplina, bogatstvo kulture, izuzetna hrana i dobro vino. Ako bi trebalo da identifikujemo mesto koje je na nekom prostoru izvor kreativnosti, ja bih rekla – ljudi. Ovde ljudi imaju divnu energiju, strast – to su stvari iz kojih nastaje izuzetna, svetski prepoznatljiva kreativnost. Mislim da što više ljudi u svetu treba da otkrije ovo divno mesto. Zaista sam uživala u Beogradu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari