Završen protest radnika GSP-a i studenata (FOTO/VIDEO) 1Foto FoNet Marko Dragoslavić

Protest radnika Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) koji je počeo jutros oko 10 časova kod Depoa na Dorćolu, a zatim nastavljen blokadom saobraćaja na Trgu republike, je završen.

Njima su se u protestu pridružili i studenti. Ovaj protest organizovan je jer je istekao rok koji su dali gradskim vlastima za ispunjenje njihovih zahteva.

Nakon okupljanja kod Depoa, svi zajedno, i radnici i studneti, krenuli su peške ka Trgu republike, gde su stigli oko 10 časova i 30 minuta. Nakon čega je usledila blokada saobraćaja u tom delu grada.

Ivan Banković, predsednik sindikata Centar GSP na pitanje da li se planira radikalizacija ukoliko se grad ogluši na zahteve, kaže da sve zavisi isključivo od odluke radnika GSP-a.

„Mi smo tu da ih podržimo šta god odlučili. Gradska uprava je imala 14 dana da odgovori na zahteve radnika GSP-a koji su potpuno racionalni i konkretizovani. Nažalost, gradonačelnik Beograda je prethodne dve nedelje ignorisao zahteve radnika GSP-a. Ja se iskreno nadam da neće doći do radikalizacije, do blokade ključnih saobraćajnica i nekih linija javnog gradskog prevoza, ali i dalje ostaje otvoreno pitanje ulaska u štrajk u skladu sa zakonom. To su sve opcije koje su na raspolaganju“, napominje on.

Završen protest radnika GSP-a i studenata (FOTO/VIDEO) 2
Foto: Jovana Kovačević/Danas

Predsednik Udruženja „Vratimo trolu 28“ Davor Stupar kaže da je jako bitna stvar što su radici ustali.

„Veliko hvala radnicima GSP-a, koji su izašli da se bore za naše preduzeće, žilu kucavicu našeg grada“, poručio je.

On je dodao da se radnici bore za to da se poštuje strategija za razvoj javnog prevoza.

„Mi moramo da se solidarišemo jer kao što studenti imaju svoje zahteve, tako imamo i mi“, naglasio je Stupar.

Okupljenima se obratio radnik GSP-a Simo Popović koji je ponovio zahteve radnika i naglasio da oni neće prihvatiti nikakvo javno partnerstvo.

„Čelnici grada godinama urušavaju GSP kako bi ga ugasili ili privatizovali, a mi radnici smo saterani u ćošak, nemamo drugog izbora osim borbe za opstanak GSP-a i Depoa „Dorćol“. Nećemo prihvatiti privatno partnerstvo, hoćemo nabavku modernih 100 trolejbusa za GSP. Hoćemo trolejbuse, a ne eko buseve jer nema boljih ekoloških vozila od samih trolejbusa“, poručio je Popović.

Prema njegovim rečima, današnji protest nije politički kako ga neki nazivaju.

„Nismo tražili ni podršku sindikata, ovo je protest radnika GSP-a koji su nezadovoljni postojećim stanjem i koji će se boriti do poslednjeg atoma snage za opstanak preduzeća u celosti. Poštovani mehaničari, električari, vozači gradskog saobraćajnog javnog preduzeća, vi ste pogon ovog preduzeća, vi ste snaga koja vodi ovu firmu već preko 130 godina. Državno javno preduzeće je garancija stabilnosti na svim nivoima u gradu i državi. Grad Beograd opstaje jer se nalazi na točkovima GSP-a. Grad Beograd je ovakav jer se nalazi u vozilu koje vozi u budućnost samo vozač GSP-a, a ne vozač bilo kojeg privatnog prevoznika sa brendom ličnog prezimena“, zaključuje Popović.

Tokom šetnje jedni druge su podržavali, pa su radnici vikali – „radnici uz studente“, a oni im odgovarali – „studenti uz radnike“.

 

Završen protest radnika GSP-a i studenata (FOTO/VIDEO) 3
Foto: Jovana Kovačević/Danas

Sve je počelo okupljanjem studenata ispred tehničkih fakulteta jutros oko devet časova, koji su zatim peške došli do Depoa GSP-a na Dorćolu, gde su se pridružili radnicima koji protestuju.

Radnike su dočekali uz povike „Ne damo trole“.

Podsećamo, radnici i pojedini sindikati GSP-a već su 5. februara održali jedan protest, takođe uz podršku studenata. Tada je organizovana šetnja od Depoa, preko Studentskog trga pa do Starog dvora. Gde su gradskim čelnicima predati zahtevi.

Oni su dali i rok od 14 dana da se ova pitanja reše, međutim, od tada nije bilo velikih promena.

Koji su zahtevi?

Prvi zahtev je obustava svih aktivnosti grada Beograda u vezi sa ukidanjem trolejbuskog podsistema, odustanak od realizacije javno-privatnog partnerstva i stavljanje van snage Odluke o usvajanju samoinicijativnog predloga projekta javno-privatnog partnerstva koju je donela Skupština grada na sednici održanoj 25. decembra 2024. godine, a kojom je usvojen predlog privatnog prevoznika „Strela“ iz Obrenovca da se gradski trolejbusi zamene privatnim elektroautobusima.

Dugim zahtevom se traži garancija grada Beograda i njegovih čelnika da će trolejbuski depo „Dorćol“ ostati na korišćenje GSP-u i da nijednom trećem licu neće biti ustupljen na korišćenje ili obavljanje delatosti.

Treći zahtev je da grad Beograd odobri hitno raspisivanje tendera za kupovinu novih 100 savremenih trolejbusa za potrebe GSP „Beograd“, kako bi se trolejbuski vozni park gradskog prevoza u potpunosti obnovio.

I četvrti zahtev se odnosi na preispitivanje opravdanosti i zakonitosti postojećih ugovora kojim su GSP „Beograd“ oduzete gradske linije i linije sa poteza „100“, „300“, „400“ i „700“ i ustupljene privatnim prevoznicima u poslednjih godinu dana.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari