Sindikat GSP: Bez garancije grada nema kupovine novih tramvaja i autobusa 1Ilustracija Foto: Shutterstock/Scharfsinn

Sindikat „Centar – Gradskog saobraćajnog prevoza (GSP) Beograd“ upozorio je danas da su rokovi za podnošenje ponuda u okviru tri tendera za kupovinu novih tramvaja i autobusa za potrebe prevoza drastično produženi, a da je pitanje da li će nova vozila uopšte moći da se nabave ukoliko grad Beograd ne bude žirant gradskom prevozniku.

Sinikat je u saopštenju podsetio da je GSP „Beograd“ prošlog meseca raspisao tri tendera za kupovinu novih vozila procenjene ukupne vrednosti od 39,5 milijardi dinara, od čega je za nabavku 100 kratkih tramvaja predviđeno 25 milijardi dinara, za 130 zglobnih autobusa na gas sedam milijardi dinara, a za nabavku 170 solo autobusa na gas 7,5 milijardi dinara.

Sindikat je upozorio i da je posao nabavke novih tramvaja i autobusa zapao u ozbiljan problem, zato što GSP ima veoma loš bonitet zbog velikih i nagomilanih dugova prema dobavljačima, tako da nijedna finansijska institucija ne želi da učestvuje u projektu finansiranja nabavke novih vozila, što će za posledicu onemogućiti njihovu kupovinu.

Na poslednjoj sednici Skupštine grada je usvojen deklarativni zaključak kojim grad Beograd podržava nabavku novih vozila, podsetio je Centar navodeći i da se u istom zaključku ograđuje da ne garantuje za otplatu sredstava za kupovinu novih vozila i takav dokument lizing kućama ne može biti prihvatljiv.

Prema oceni Sindikata, to nameće pitanje da li uprava grada zaista ima nameru da pomogne GSP ili je to novi pokušaj urušavanja najvećeg gradskog preduzeća kako bi se proglasilo da nije moguća kupovina novih vozila, a ujedno još veći broj autobuskih linija ustupio privatnim prevoznicima kao što je „Strela“ iz Obrenovca.

„Rok za podnošenje ponuda za autobuse je produžen do 22. aprila, dok je za tramvaje taj rok produžen na 5. maj, a već sada je jasno da nijedna lizing kuća neće ući u posao zbog stanja u kojem se GSP nalazi, s obzirom da ne naplaćuje svoje usluge korisnicima i dok je u poslednje dve godine upravo odlukama rukovodstva grada smanjeno njegovo učešće na tržištu javnog prevoza kada mu je desetine isplativih linija oduzeto i dato privatnoj „Streli“ i konzorcijumu „BG bus prevoz“, ističe u saopštenju sindikat Centar.

Istovremeno, Sindikat apeluje da se hitno reši pitanje obezbeđivanja garancije sredstava za kupovinu novih vozila, jer u suprotnom postoji opasnost da GSP „Beograd“ neće biti u stanju da ispoštuje svoje ugovorne obaveze, pre svega zbog stupanja na snagu starosne granice od 1. septembra ove godije, kojom će svi autobusi stariji od 10 godina biti povučeni iz saobraćaja i rashodovani.

Osim toga, Gradskom saopbraćajnom preduzeću preko su potrebni i novi tramvaji i trolejbusi, jer su postojeća vozila u elektropodsistemu u lošem stanju i opstaju isključivo zahvaljujući velikoj požrtvovanosti radnika održavanja, zaključuje u saopštenju sindikata Centar.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari