Pred Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija trenutno su u toku četiri postupka za zaštitu kolektivnih interesa potrošača i sva četiri je pokrenulo udruženje „Narodni parlament“ iz Leskovca, koje duže od godinu dana u toj oblasti pruža besplatnu pravnu pomoć građanima. Reč je o dva zahteva pokrenuta protiv komunalnog preduzeća Vodovod iz tog grada i po jednom protiv VIP-a i Telekoma.

– Kolektivna zaštita je novi pravni instrument čija je primena omogućena novim Zakonom o zaštiti potrošača a naše udruženje je trenutno jedino koje je pokrenulo postupke u toj formi – kažu u „Narodnom parlamentu“ i ističu da je osim predmeta koji su u toku, prošle godine jedan postupak, protiv VIP-a, uspešno okončan, nakon čega je ta kompanija dala takozvanu „korektivnu izjavu“ kojom se obavezala da će izmeniti sporne odredbe opšteg ugovora.

Inače, aktuelni postupci protiv VIP Mobile i Telekoma Srbija pokrenuti su upravo zbog nepravičnih ugovornih odredbi u opštim uslovima za pružanje usluga ove dve kompanije, dok se leskovačkom komunalnom preduzeću zamera zbog, kako navode u zahtevu, kršenja više odredbi zakona o zaštiti potrošača, o komunalnim delatnostima i o metrologiji.

– Suština problema je da se korisnicima usluga ovog javnog preduzeća koji stanuju u stambenim zgradama ispostavljaju računi za utrošenu vodu po članu domaćinstva, na osnovu potrošnje očitane na glavnom vodomeru za celu stambenu zgradu, iako u svim stanovima postoje individualni vodomeri. Kršenje Zakona o metrologiji ogleda se u tome što ovo preduzeće nema podatke o ispravnosti i overavanju merila (vodomera) na kojima se vrši očitavanje utrošene vode. Na taj način ovo javno preduzeće krši prava potrošača i onemogućava ih da prate realan iznos svoje mesečne potrošnje – tvrde u Udruženju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari