Koliko će koštati spasavanje hala Beogradskog sajma? 1Foto: M.M./ATAImages

Protivnici širenja Beograda na vodi na prostor sajma sa oduševljenjem su dočekali vest da se odustalo od ideje da u ovom kompleksu bude sačuvana samo najveća, hala 1.

Kreatori prostornog plana odlučili su da na tom mestu ostanu i hale 2 i 3. Sve tri imaće javnu namenu. Koju, biće odlučeno na konkursu.

Međutim, koju god da dobiju, ovim objektima sigurno predstoji renoviranje jer se i golim okom vidi da nisu u najboljem stanju. To povlači i pitanje, koliko će njihova obnova koštati. I iz kojih izvora će biti finansirana, piše Forbes Srbija.

Prema saznanjima Forbes Srbija, ni arapski partner u projektu Beograd na vodi nije imao ništa protiv da hale 2 i 3 budu sačuvane. Ipak, i on je postavio pitanje iznosa renoviranja.

Beograd na vodi pozdravlja očuvanje hala

Za odgovore na ova pitanja, Forbes Srbija se najpre obratio Ministarstvu finansija. Međutim, u toj instituciji su ih uputili na preduzeće Beograd na vodi, u kojoj je država manjinski partner.

U toj kompaniji najpre potvrđuju da su saglasni sa odlukom da hale 2 i 3 ne budu srušene.

„Preduzeće Beograd na vodi pozdravlja najavljenu odluku Agencije za prostorno planiranje i urbanizam o očuvanju hala 2 i 3 Beogradskog sajma, jer ona odražava sklad između potrebe za daljim urbanističkim razvojem i očuvanjem značajnih kulturno-istorijskih celina, što je jedna od osnovnih težnji naše kompanije od 2014. godine“, navodi se u odgovoru za Forbes Srbija.

Dalje navode da će oni biti ti koji će raspisati konkurs, kojim će biti određena buduća namena hala.

„Nakon što Vlada Republike Srbije usvoji izmene i dopune Prostornog plana područja posebne namene uređenja dela priobalja grada Beograda – područje priobalja reke Save za projekat Beograd na vodi, zajedno sa nadležnim institucijama raspisaćemo javni međunarodni arhitektonski konkurs koji će predvideti javnu namenu za hale koje se čuvaju“, stoji u odgovoru.

Koliko će sve koštati i ko će finansirati

„Po završetku konkursa i izboru najboljih rešenja imaćemo jasnu sliku o sredstvima koja je potrebno opredeliti za rekonstrukciju i privođenje novoj nameni pomenutih hala“, ističu u preduzeću Beograd na vodi i dodaju da će javnost o tome biti blagovremeno obaveštena.

I na kraju, navode i ko će finansirati renoviranje.

„Radove će finansirati kompanija Beograd na vodi u skladu sa ugovorom koji je potpisan sa državom. Na isti način kao što to čini i sa drugim objektima javne namene na području plana – Beogradska zadruga, obaloutvrda, Pošta u Savskoj, stari Železnički most koji će biti transformisan u pešački“, kažu u preduzeću Beograd na vodi.

Šta kažu procene

U procenu koliko bi sve moglo da košta niko ne želi javno da se upušta jer nemaju precizan uvid u stanje hala.

Da niko sada ne može da da preciznu brojku kaže i sagovornik Forbes Srbija u Vladi Srbije, upoznat sa projektom Beograd na vodi. Ističe da se u ovom trenutku ne zna preciznije koliko bi renoviranje tri hale moglo da košta, ali se ipak usuđuje da ponudi procenu. Neko bi rekao – zapanjujuću.

„Bilo koje privođenje nameni tih objekata nekoj drugoj nameni ne može bez 100 miliona“, kaže nezvanično za Forbes.

Da li je reč o utemeljenoj proceni pokazaće vreme. Ali, ako se uzme u obzir da je u poslednje četiri godine Beograd na vodi zabeležio profit od gotovo 200 miliona evra, i da je ušao i u rekonstrukcije drugih pomenutih objekata javne namene, finansiranje i ove obnove verovatno im neće predstavljati izazov.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari