U Srbiji rade četiri kompanije za aviotaksi saobraćaj, a peta je podnela zahtev za dozvolu za rad, rekli su agenciji Beta u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije. „Dozvole trenutno imaju Er pink, Prins eviejšon, Avio služba Vlade Srbije i Pelikan ervejz“ kazala je savetnica za odnose sa medijima Direktorata Katarina Andrić-Milosavljević, ali nije mogla da navede ime pete kompanije pre izdavanja dozvole.
U Srbiji rade četiri kompanije za aviotaksi saobraćaj, a peta je podnela zahtev za dozvolu za rad, rekli su agenciji Beta u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije. „Dozvole trenutno imaju Er pink, Prins eviejšon, Avio služba Vlade Srbije i Pelikan ervejz“ kazala je savetnica za odnose sa medijima Direktorata Katarina Andrić-Milosavljević, ali nije mogla da navede ime pete kompanije pre izdavanja dozvole.
Milosavljevićeva je istakla da je Srbija na prvom mestu po broju aktivnosti aviotaksi prevoznika na Balkanu. Prema njenim rečima, za aviotaksi usluge u Direktoratu je registrovano 12 letelica, a najviše je aviona tipa „cesna“, čija je cena do tri miliona dolara za modele iz 2008. godine. Broj zaintresovanih za usluge aviotaksija u Srbiji raste, ocenila je, i korisnici su uglavnom top menadžeri domaćih i stranih kompanija, ali i mnogi vrhunski sportisti i muzičke zvezde.
– Sa otvaranjem Srbije prema svetu i razvojem tržišta, koje je uslovilo dolazak velikih stranih kompanija i priliv kapitala, aviotaksi kompanije postaju potreba, a sve manje luksuz zbog uštede vremena, ali i novca – kazala je Milosavljevićeva.
Precizirala je da je prosečna cena usluga aviotaksija po satu leta mlaznog aviona 1.700 evra, bilo da se avionom vozi jedna ili više osoba, a za naručivanje prevoza dovoljno je pozvati kompaniju i u proseku za jedan sat može da se krene na put, Srpske aviotaksi kompanije ima flotu za evropske destinacije, dodala je savetnica za odnose sa medijima u Direktoratu. Milosavljevićeva nije mogla da proceni koliko je novca potrebno uložiti kako bi se pokrenula aviotaksi kompanija, jer to, kako ja navela, zavisi od vrste i broja letelica, broja zaposlenih, veličine kompanije.
– Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije dozvole za aviotaksi kompanije izdaje u skladu sa standardima Evropske unije, odnosno standardima Evropske agencije za sigurnost vazduhoplovstva (EASA) – naglasila je. Kako je navela, procedura je složena, odvija se u pet faza i traje do 90 dana ako podnosilac ispunjava sve uslove. Prvo uverenje se izdaje na godinu, a naredna za period od jedne do tri godine.
– Inspektori Direktorata obavljaju redovne i vanredne iznenadne kontrole svih avio prevoznika uključujući i aviotaksi. Ukoliko uoče neku nepravilnost koja može da ugrozi sigurnost saobraćaja, dozvola za rad se oduzima – kazala je Milosavljevićeva.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


