foto: Miloš Tešić/ATAImagesPredsednik Skupštine Grada Beograda Nikola Nikodijević kaže za RTS da neće doći do privatizacije Apotekarske ustanove Beograd, već da je potreban partner kako bi se, kako kaže, našlo održivo rešenje. Ističe da trenutno postoji ozbiljan problem sa funkcionisanjem Apoteke Beograd.
Odbornici Skupštine grada Beograda prihvatili su informaciju pokretanju postupka koncesije kada je reč o Apotekarskoj ustanovi Beograd.
“Ali samo da razjasnimo još jednu stvar – to nije privatizacija, to je uvođenje partnera u posao. Nama treba privatni partner, jer zaista u ovom trenutku imamo ozbiljan problem sa funkcionisanjem apotekarske ustanove”, dodao je Nikodijević.
Ističe da zaposleni u Apoteci Beograd skoro osam meseci ne primaju platu.
“Mi moramo naći održivo rešenje za te ljude da nastave da obavljaju svoju delatnost, da Beograđani imaju sigurno snabdevanje lekovima, ali da ti ljudi budu plaćeni za svoj posao”, poručio je Nikodijević.
„Budžet i razvojni i socijalni“
Govoreći o budžetu Grada Beograda, koji je juče usvojen, Nikodijević kaže da je on i razvojni i socijalni.
“Mi smo se trudili da u argumentovanoj raspravi predstavimo sve ono što smatramo da je dobro u ovom budžetu. Ukupan obim sredstava za vršenje poslova Grada i gradskih opština je nešto više od 205 milijardi”, naveo je Nikodijević.
Na kritiku opozicije da budžet nije razvojni, kaže da svako to gleda iz svog ugla, kao i da je prema njegovom mišljenju “Beograd u najvećem institucionalnom ciklusu u poslednjih 50 godina”.
“Još od Branka Pešića, samo pogledajte koliki broj gradilišta ima i koliko se velikih infrastrukturnih projekata od krucijalnog značaja za život u ovom gradu trenutno gradi u Beogradu”, dodao je Nikodijević.
„Rekordan budžet za dečju zaštitu i obrazovanje“
Kada je reč o socijalnim davanjima, kaže da su gledali da budžet bude uravnotežen.
“Nešto više od 49 milijardi je budžet za dečju zaštitu i obrazovanje – to je rekordan budžet. Sva deca nastavljaju sledeće godine besplatno da idu u beogradske vrtiće. Nastavljamo gradnju novih državnih vrtića. Nastavljamo rekonstrukciju beogradskih škola. Ono što je jako važno i sledeće godine u budžetu predviđena je đačka pomoć. U stvari, to su besplatni udžbenici nekada bili, pa da mi ne bismo kao Grad kupovali udžbenike, mi dajemo to kao đačku pomoć – 20.000 dinara po detetu”, naveo je Nikodijević.
Govoreći o novogodišnjim vaučerima od po 10.000 dinara koje Grad Beograd daje deci, kaže da je prošle godine iskorišćeno čak 98 odsto tih vaučera.
“To samo govori koliko Beograđani prihvataju to i koliko je to značajno za Beograđane”, istakao je Nikodijević.
O saobraćaju, gradnji metroa
Ističe i da će sve više ljudi koristiti gradski prevoz kada on bude efikasniji.
“Biće efikasniji kada budemo završili nabavku još sto novih tramvaja. Vrlo brzo raspisujemo tender, 25 tramvaja nam stiže do aprila meseca, ali još sto tramvaja kupujemo”, navodi Nikodijević.
Pored toga, dodaje, nabaviće se i još 150 autobusa – 80 solo i 70 zglobnih na gas.
“Nadam se da će biti isporučeni tokom iduće godine. Kada obnovite vozni park, kada date efikasan gradski prevoz, kada taj gradski prevoz bude imao nove autobuse, klimatizovane, da imate video nadzor, da imate bezbednost, kada on bude išao s utvrđenim redom vožnje, ljudi će biti više spremni da koriste gradski prevoz nego sopstveni automobil”, poručuje Nikodijević.
Tu je i izgradnja Beogradskog metroa, a Nikodijević kaže da se kreće sa gradnjom metro stanica i da će one polovinom sledeće godine postati vidljive i golim okom, jer će se raditi u otvorenom iskopu u većini tih stanica.
“Na prvoj liniji, na prvoj trasi, krećete od Belih voda, preko Žarkova, Čukarice, Sajma… To će biti prve stanice”, objasnio je Nikodijević.
Uskoro, dodaje, stižu i krtice.
“Novembar, decembar sledeće godine počinju od Belih voda s jedne strane, od Karaburme otprilike s druge strane, idu u susret jedna drugoj iz dva pravca kopamo prvu liniju Beogradskog metroa i konačno možemo reći počinju oni radovi koji su vidljivi i golim okom ljudima. Iako su ozbiljni radovi bili na pripremi i depoa Makiškog polja”, dodao je Nikodijević.
Naglasio je da je rešavavanje saobraćaja veliki izazov u Beogradu.
“Moraćemo da rešimo pitanje saobraćaja, jer će se dosta saobraćaja zatvarati tokom iskopavanja stanica, ali moralo izgraditi Beogradski metro jer to jedino kvalitetno rešava pitanje saobraćaja u Beogradu”, poručuje Nikodijević.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


